Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

fopes

Medlem
Har Lufthansa börjat minska antal first-platser som de släpper till andra program eller är bokningstrycket bara väldigt högt just nu? Försöker söka på first platser och det enda jag hittar inom 14 dagar är en plats till PEK en plats till JFK och en plats till DEL. Riktigt kasst utbud mao.

För ett år sedan när jag bokade sist så fanns det gott om platser inom 14 dagar till många destinationer t ex ICN, HND, PEK, PVG, ORD, JFK/EWR etc.
 
IMG_0721.PNG


Enligt Awardfares finns det fler än du nämner från Frankfurt/München men du kanske söker från ex Arlanda/Göteborg/Köpenhamn?

Har Lufthansa börjat minska antal first-platser som de släpper till andra program eller är bokningstrycket bara väldigt högt just nu? Försöker söka på first platser och det enda jag hittar inom 14 dagar är en plats till PEK en plats till JFK och en plats till DEL. Riktigt kasst utbud mao.

För ett år sedan när jag bokade sist så fanns det gott om platser inom 14 dagar till många destinationer t ex ICN, HND, PEK, PVG, ORD, JFK/EWR etc.
 

fopes

Medlem
Hej
Hade inte sökt på Boston. Tack för tipset om awardfares.com.

Verkar som att det finns en del platser till BOG,BOS,BLR. Annars knappt något utbud. Min erfarenhet från tidigare var att det var mkt lätt att hitta platser till t ex ICN,PEK och HND. Nu finns inga biljetter dit öht. Det enda jag brukade ha problem att hitta tidigare var SIN och HKG. Därav att jag undrar om LH börjat släppa färre platser generellt eller om det bara beror på att de säljer mycket biljetter just nu?
 
Hej
Hade inte sökt på Boston. Tack för tipset om awardfares.com.

Verkar som att det finns en del platser till BOG,BOS,BLR. Annars knappt något utbud. Min erfarenhet från tidigare var att det var mkt lätt att hitta platser till t ex ICN,PEK och HND. Nu finns inga biljetter dit öht. Det enda jag brukade ha problem att hitta tidigare var SIN och HKG. Därav att jag undrar om LH börjat släppa färre platser generellt eller om det bara beror på att de säljer mycket biljetter just nu?
ICN ska ju lufthansa sluta med first till
Ser till och med ut som dom redan gjort det då man inte kan köpa first med lufthansa på deras hemsida längre
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Hej
Hade inte sökt på Boston. Tack för tipset om awardfares.com.

Verkar som att det finns en del platser till BOG,BOS,BLR. Annars knappt något utbud. Min erfarenhet från tidigare var att det var mkt lätt att hitta platser till t ex ICN,PEK och HND. Nu finns inga biljetter dit öht. Det enda jag brukade ha problem att hitta tidigare var SIN och HKG. Därav att jag undrar om LH börjat släppa färre platser generellt eller om det bara beror på att de säljer mycket biljetter just nu?
Hoppas man inte får bannor för miss av multicitat...

HKG tillhör väl nåt av de enklaste? I min mening är Singapore och Tokyo svårast.

PEK, PVG, samt MEX och även BOG brukar völ va rätt enkelt. Samt att ”det finns alltid nåt” till USA.
Det är väl generellt en stark reseperiod nu fram till jul. Mycket ska ske inför julledigheterna och nya år i böckerna så jag brukar tycka November är bland de månader med mest ruljans. Detta är dock baserat på en känsla och ligger inga faktiska siffror bakom.
 
Var det inte under sommartabellen? Dvs 340 med first under vintertabellen?

Tvärtom väl. Jag åkte iaf first i 340 i början på juli till ICN

Vi hade planer att ev ändra till LH first till ICN i maj 2019 men det konstaterade jag att dom slutat med för ett bra tag sen.
Men nu finns det inga biljetter med LH first att köpa på Lufthansas hemsida så då tolkar jag det som att dom stängt det.
 

danielhog

Medlem
Tvärtom väl. Jag åkte iaf first i 340 i början på juli till ICN
Använd multicitat!! ;) Skämtåsido.

Du har helt rätt, jag hade nedan inlägg i bakhuvudet, men bytte plats på perioderna.

Jag flög A340 ICN - FRA nu i oktober.

Ah precis, det är tydligen 340 under sommartabellen (när jag kollade upp den här resan) men 747-400 vintertid (utan F). Man lär sig av sina misstag!

Ska jag ha chans på Lufthansa F på utresan nu gissar jag att Hongkong (747-8) eller Singapore (380) är mina bästa chanser för december. Verkar inte gå något via Peking eller Shanghai de aktuella datumen (9-11 december för utresan).
 
Toppen