Senaste nytt

Vad föredrar ni? Flyga framåt eller bakåt?

Som sagt, funderar på om jag ska välja ett "rear-facing" seat med BA.
Hur känns det? Aldrig prövat förr..
Blir det inte konstigt vid turbulens osv?
Berätta gärna lite om dina intryck.
 

MarcusC

Medlem
Jag gillar BAs stolar, och det är rätt skönt sitta åt "fel håll", baklänges. Dock inte upplevt någon turbulens etc. Alltid bra med lite variation. Jag gillar dock ändå bäst att sitta framåt tror jag!?
 

Paby

Medlem
Jag gillar rear-facing i 180-graders stolar för då får man huvudet lite högre än fötterna när man ligger ner tack vare flygplanets vinkel.
 

Storsteffe

Medlem
Spelar ingen större roll, fast lite konstig känsla vid starten ;) Däremot vill jag helst ha fönsterplats och då blir det baklänges på BA. Fast nästa trip blir det framåt i F för första gången :D
 

henrik l

Medlem
Har suttit bakåt i mitten. Med p g a att jag var uppgraderad från WT+, så spelade detta ingen roll:) Kommer att åka "baklänges" LHR-HKG T&R i oktober, eftersom jag i likhet med Storsteffe helst vill ha fönsterplats. Sedan är även min personliga åsikt att BA har designat C-kabinen väldigt intelligent när man lyckas tränga in 8 stolar på bredden utan att det känns trångt.
 

Mauricio

Medlem
Jag har alltid också undrat hur det är att flyga baklänges, i somras fick jag chansen att flyga med Air Canadas 767 i business där fiskbenskonfiguration användes. Stolen var grymt bekväm men på köpet fick man nackspärr (hade fönsterplats)
 
Toppen