Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

palmen

Moderator
Har du inte kraftig hybris nu? ;) Att höstlov i lilla Sverige skulle vara orsaken till att det är dålig tillgång på bonusplatser i första-klass med Lufthansa som har 130 miljoner passagerare/år och vem vet hur många medlemmar i *A-partner program som kan boka dessa stolar, är som att säga att om Svenskar sluta flyga inrikes så stoppar vi den globala uppvärmningen.
Det är långt mer länder än Sverige som har höstlov. Vid blev ju extra försenade hem från Barcelona (via Frankfurt) i söndags pga fullt luftrum i södra Frankrike och Tyskland och som kaptenen sa, det är mer plan än vanligt nu pga höstlovet.
 

DOEL

Medlem
Hej! Kanske fel ställe att fråga men är det någon som vet vilka som tillverkar champagneglasen som används i Lufthansa First? Är rätt förtjust i dem. Sökt runt både på forumet och på Google men än så länge ingen framgång, slog mig att någon här säkert kan veta
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
Hej! Kanske fel ställe att fråga men är det någon som vet vilka som tillverkar champagneglasen som används i Lufthansa First? Är rätt förtjust i dem. Sökt runt både på forumet och på Google men än så länge ingen framgång, slog mig att någon här säkert kan veta
Vet inte men det dröjer väl inte allt för länge innan någon är flyger med dem igen.
Själv gör jag det om en månad och kan försöka komma ihåg stt fråga dem då.
 

rsimon

Medlem
Hej! Kanske fel ställe att fråga men är det någon som vet vilka som tillverkar champagneglasen som används i Lufthansa First? Är rätt förtjust i dem. Sökt runt både på forumet och på Google men än så länge ingen framgång, slog mig att någon här säkert kan veta

Med stor sannolikhet är det Spiegelau. De har i vart fall haft ett samarbete med LH tidigare. Vissa serier tillverkas med kraftigare fot så att de klarar en tuffare miljö, t.ex. hotell och restauranger. Och det har de aktuella glasen.
 

Jönsson

Medlem
Hej! Kanske fel ställe att fråga men är det någon som vet vilka som tillverkar champagneglasen som används i Lufthansa First? Är rätt förtjust i dem. Sökt runt både på forumet och på Google men än så länge ingen framgång, slog mig att någon här säkert kan veta
Har också hört att de ska vara specialtillverkade av Spiegelau.
 

Vojago

Medlem
Jag har en resa i Lufthansa F från FRA i slutet av november. Resan börjar dock i LHR i Lufthansa C och frågan är om man har tillgång till någon First Lounge på LHR då? Enligt LoungeBuddy ser det ut som om jag skulle kunna ha tillgång till United Global First Loungen men tittar jag på Lufthansas hemsidan ser det bara ut som om jag har tillgång till de sedvanliga *A Gold Loungerna. Någon som vet vad som gäller? Om jag inte kommer in på någon First lounge finns det då någon *A Gold Lounge som serverar champagne? United Club har visst slutat servera champagne och Singapore Airlines lär bara servera senare på dagen. Air Canada Maple Leaf Loungen? Annars antar jag att jag får ge mig till tåls till jag kommer till FRA. ;)
 
Last edited:
Det är väl bara lufthansa-gruppens egna F-lounger som släpper in för samma dag. Annars räknas avgående flyg, och har du bara C från LHR, så är det det som räknas. Lufthansa har väl ingen F-lounge i LHR (eftersom de inte har några F-avgångar därifrån).
 

Vojago

Medlem
Det är väl bara lufthansa-gruppens egna F-lounger som släpper in för samma dag. Annars räknas avgående flyg, och har du bara C från LHR, så är det det som räknas. Lufthansa har väl ingen F-lounge i LHR (eftersom de inte har några F-avgångar därifrån).
Det är det jag misstänkte men jag hade en förhoppning om att det kanske skulle kunna gå att komma in på någon annan *A First Lounge eftersom vi flyger vidare i F.
 
Toppen