Najk
Medlem
Gjorde igår en sommarbokning Visby-Florence. Bokningen är med SAS, Austrian och Swiss. Jag ringde till Tallin 16:50 så agenten var väldigt stressad, då de slutar 17:00, så jag fick som brukligt ingen bekräftelse eller presentation av bokningen innan vi lade på. När mailet med bekräftelsen kom så ser jag att han bokat utresa 12 juli istället för 22 juli. Jag ringde tillbaka direkt men tyvärr hade Tallin stängt.
Nu idag när jag ringde tillbaka så informerade agenten om att det var nya regler from idag, men att poängen för Star Alliancebiljetter inom Europa inte har ändrats. Däremot så har avgiften ändrats. Igår var skatterna 1679kr / biljett idag var skatterna 1312kr / biljett.
Förändringen man har gjort är att istället för Fuel Surcharge så har de nu istället en "Service Fee". I mitt fall var Service Fee 450SEK / person. Denna Service Fee är non-refundable 24h efter bokningstillfället. Dvs bokar jag av resan inom 24h får jag tillbaka alla poäng och skatter. Bokar jag av resan efter 24h får jag tillbaka poäng och skatter förutom Serivce Fee. Agenten sade att det gäller bokningar både med SAS och Star Alliance.
Nu idag när jag ringde tillbaka så informerade agenten om att det var nya regler from idag, men att poängen för Star Alliancebiljetter inom Europa inte har ändrats. Däremot så har avgiften ändrats. Igår var skatterna 1679kr / biljett idag var skatterna 1312kr / biljett.
Förändringen man har gjort är att istället för Fuel Surcharge så har de nu istället en "Service Fee". I mitt fall var Service Fee 450SEK / person. Denna Service Fee är non-refundable 24h efter bokningstillfället. Dvs bokar jag av resan inom 24h får jag tillbaka alla poäng och skatter. Bokar jag av resan efter 24h får jag tillbaka poäng och skatter förutom Serivce Fee. Agenten sade att det gäller bokningar både med SAS och Star Alliance.