Senaste nytt

Vilket bolag ger mig mest intjäning för flyg till Kina?

SvartMjolk

Medlem
Jag är medlem i SAS EuroBonus och kommer eventuellt köpa en flygresa till Kina inom kort. Tanken är att jag ska dit för ett halvårs studier. Vet inte ännu exakt var jag kommer hamna i Kina, men jag hoppas på Beijing eller Tianjin (enklast att flyga även till Beijing).

Någon som har koll på vilket Star Alliance-bolag som ger mig mest poäng? Är det SAS eller finns det något som ger mig mer poäng? Som student kommer jag boka ekonomi.

Kan tänka mig att utgå från GOT, CPH eller ARN.
 

Palazzi

Medlem
Som föregående skribent skrivit så finns det inget alternativ sedan SAS började med 100% till EBB i ekonomi, åtminstone inte på resor i östlig riktning.
 

Dr. Miles

Expert
Det beror på din budget.
Om du tänker bara på antalet av poäng, kan du flyga med Ethiopian via Addis Abeba eller med United via Newark.

Annars som Roger J säger, ger SAS 100% EuroBonus poäng på SAS flyg.
 

Palazzi

Medlem
Det beror på din budget.
Om du tänker bara på antalet av poäng, kan du flyga med Ethiopian via Addis Abeba eller med United via Newark.

Annars som Roger J säger, ger SAS 100% EuroBonus poäng på SAS flyg.

Blir ju lite krångligt med Ethiopian då ARN-ADD-PEK inte kan bokas på en biljett... (Av någon jäkla anledning)

Till trådstartaren: Är det enkelbiljett du söker?
 

SvartMjolk

Medlem
Troligtvis blir det en tur och retur-bokning.

Tyvärr en begränsad budget, annars hade en trevlig annorlunda rutt suttit fint.
 

Dr. Miles

Expert
Även om det inte ger mycket EuroBonus poäng, rekommenderar jag Air China, Turkish Airlines eller SWISS för halvårsbiljett.

Dessa flygbolags halvårbiljett är inte så dyr och kan bokas om mot avgift.
 

Palazzi

Medlem
SAS ARN-CPH-PEK 100% i Ekonomi för 5.626kr T/R (10.000 miles)
TK ARN-IST-PEK 100% i Comfort Class restricted för 8.400kr T/R (11.500 miles)
LOT CPH-WAW-PEK 100% i Ekonomi Semi flex för 7700kr (9.500 miles)

Där har du iaf tre alternativ som kan vara värda att titta på :)
 
Last edited:

SvartMjolk

Medlem
Även om det inte ger mycket EuroBonus poäng, rekommenderar jag Air China, Turkish Airlines eller SWISS för halvårsbiljett.

Dessa flygbolags halvårbiljett är inte så dyr och kan bokas om mot avgift.

Tack för tipset. Har inte riktigt tänkt på det. Kan ju absolut vara så att jag förlänger eller vill ändra på vistelsen av någon anledning.
 

SvartMjolk

Medlem
SAS ARN-CPH-PEK 100% i Ekonomi för 5.626kr T/R (10.000 miles)
TK ARN-IST-PEK 100% i Comfort Class restricted för 8.400kr T/R (11.500 miles)
LOT CPH-WAW-PEK 100% i Ekonomi Semi flex för 7700kr (9.500 miles)

Där har du iaf tre alternativ som kan vara värda att titta på :)

Grymt! Tack för tipsen. Jag är lite sugen på TK måste jag erkänna. Jag vet att de erbjuder kostnadsfri stop over i IST. Jag hoppas de gör det fortfarande iaf. Har alltid velat åka dit, men har inte blivit av ännu.

Någon som testat LOT och vet hur de är att resa med. Allt jag känner till är egentligen nödlandingen som slutade lyckligt...
 
Toppen