Senaste nytt

Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong?

Lånar tråden också lite.
Funderar på Intercontinental eller Sheraton. Vilket hade ni valt? Eller kanske tips på liknande hotell i samma prisklass? Jag har fått för mig att det är vid Tsim Sha Tsui man vill bo.

En liten offtopic; Räcker det med 3 heldagar i Hong Kong om det är första gången? Har planer på att åka dit fler gånger, tänker mest som en första upplevelse av staden.
 

Per N

Medlem
Lånar tråden också lite.
Funderar på Intercontinental eller Sheraton. Vilket hade ni valt? Eller kanske tips på liknande hotell i samma prisklass? Jag har fått för mig att det är vid Tsim Sha Tsui man vill bo.

En liten offtopic; Räcker det med 3 heldagar i Hong Kong om det är första gången? Har planer på att åka dit fler gånger, tänker mest som en första upplevelse av staden.

Jag har bara bott på Sheraton av dom två du nämner. Hotellet är inget särskilt men läget är perfekt. För mig låter 3 heldagar tillräckligt om man har en bra plan för vistelsen. IC Hong Kong har jag besökt ett flertal gånger fast då för en av dom bästa Sunday Brunch jag ätit.
 

Agö

Medlem
Four Seasons Hong Kong var löjligt bra. Svitmässigt föredrar jag sannolikt Peninsulas något mer rena stil men Four Seasons har ju den uppenbara fördelen med ett riktigt juste poolområde utomhus, något Peninsula saknar. Får se vad det blir nästa år.
 

Biznick

Medlem
På väg hem från semesterresa på IC. Mycket nöjd med detta hotell. Bra service och frukost. Utmärkt läge med gångavstånd till många restauranger, Star Ferries, shopping etc. Trevligt poolområde. Se bara till att boka rum med ”harbour view”.Vi kunde efter nio dygn fortfarande inte sluta titta ut över skylinen och hamnen med all båttrafik.
 
Toppen