Senaste nytt

SAS Travel Wallet

M.K

Medlem
Frågan är då om jag kan sätta in direkt i dollar från SAS MC och endast få två procent påslag genom mastercard och sedan 35ebp/100sek i USA? Då hade det ju fungerat till detta syfte.

EDIT. Såg ditt inlägg angående Revolut. Mycket begränsad på bankomatuttag med bara 200usd/mån men har sina fördelar. Tänkt testa det också.
 

Andreas98

Medlem
Frågan är då om jag kan sätta in direkt i dollar från SAS MC och endast få två procent påslag genom mastercard och sedan 35ebp/100sek i USA? Då hade det ju fungerat till detta syfte.

EDIT. Såg ditt inlägg angående Revolut. Mycket begränsad på bankomatuttag med bara 200usd/mån men har sina fördelar. Tänkt testa det också.

Nej. Du kan skriva in den summan du vill ladda på i utländsk valuta. Men ditt konto kommer dras i SEK med deras konverterings kurs
 

Attachments

  • IMG_3755.jpeg
    IMG_3755.jpeg
    38,2 KB · Visningar: 438
  • Gilla
Reactions: M.K

Andreas98

Medlem
Kan tipsa om att skaffa Revolut, det är ett prepaid Visa/Mc men du kan ladda på med Amex och det räknas som ett köp (så du får dina poäng)
Du kan även växla fritt mellan valutor så du slipper växlingspåslaget när du betalar utomlands.
Helt gratis förutom typ ~60 för att få kortet levererat.

Tack!
Använder mitt tw mest i sverige då amex inte funkar. Har inte kört amex utomlands än men kanske får skaffa ett Revolut kort och ha som andra kort istället för tw med dålig växlingskurs eller bankkortet utan poäng.
 

Olle K

Medlem
Efter jag skapat ett konto med kampanjkoden ovan fick jag efter någon timme en notis om att "tjäna upp till 3000 extra poäng denna månad, logga in för att veta mer". Men när jag loggar in hittar jag inget om det. Någon som vet något om dessa 3000 poäng?
 
Efter jag skapat ett konto med kampanjkoden ovan fick jag efter någon timme en notis om att "tjäna upp till 3000 extra poäng denna månad, logga in för att veta mer". Men när jag loggar in hittar jag inget om det. Någon som vet något om dessa 3000 poäng?

Om jag minns rätt skulle man få 1000p per 10000kr överförda till kortet. Upp till 3000p vid 30000kr
 

Mr.cake

Medlem
Frågan är då om jag kan sätta in direkt i dollar från SAS MC och endast få två procent påslag genom mastercard och sedan 35ebp/100sek i USA? Då hade det ju fungerat till detta syfte.

EDIT. Såg ditt inlägg angående Revolut. Mycket begränsad på bankomatuttag med bara 200usd/mån men har sina fördelar. Tänkt testa det också.

Man kan köra deras premium tjänst vilket ökar till 4000kr. Men så börjar det också kosta 77kr/mån. Men använder man det mycket så kan man spara en del! :)
 
Toppen