Senaste nytt

Ny intjäningsmöjligheter med BA

Mikael

Medlem
Då de pratar om bonus miles antar jag att det är utöver de vanliga milen?

Lite konstigt att det inte är större skillnad på Club Euope och Eurotraveller
 

henrik l

Medlem
Då de pratar om bonus miles antar jag att det är utöver de vanliga milen?

Lite konstigt att det inte är större skillnad på Club Euope och Eurotraveller

Tolkar det med 99% säkerhet att det är så, alltså utöver vad du tjänar i normalfallet. Håller med om poängschemat för Club Europe och Eurotraveller är lite märkligt.

Dessutom har man erbjudande om 30% bonus om man köper miles Executive Club - Purchase BA Miles - British Airways. Jämfört med US-Airways kampanj är det inget kanonerbjudande. I normalfallet betalar man 574 Euro för 24 000 miles. Det är väl ingen kanonaffär med tanke på att om man har BAEC silver eller guld så får man en tier bonus på 100% och drar in ca 25 000 miles på en ekonomibiljett till t ex HKG eller BKK.
 

Concorde

Founding Member
BA brukar köra dessa kampanjer en till två gånger per år. Man tjänar extra miles utöver de du redan får.
Oflyt denna gång. Bokade BOS förra veckan för september. Har NYC i F oktober och ska boka EZE i Club över Nyår i dagarna och missar precis kampanjen. Å andra sidan när jag flög till NY strax före jul fick jag 25,000 bonus miles i en liknande kampanj och året innan det med frun också till NYC fast på LCY maskinen där vi gemensamt drog in ca. 100,000 miles på en resa i Club. Win some lose some ;)
 

Mikael

Medlem
Hur är det om man blandat klasser? Säg tre resor i Eurotraveller och två i Club Europe, får man då 35K poäng eller 28K (16K för Eurotraveller och 12K för Club Europe)?

Dessutom har man erbjudande om 30% bonus om man köper miles

Brukar sådana erbjudanden komma ofta/regelbundet?
 

Concorde

Founding Member
Korrekt, gäller endast resor bokade och flugna under kampanj perioden. Miles delas ut på blandade itineraries.
 

AndyL

Medlem
Jag har precis registrerat mig som BAEC medlem, efter det försökte jag registrera mig för denna kampanj.

Blir konstigt nog nekad, även om T&C för kampanjen säger att jag ska vara eligible.

Vad göra?
 

AndyL

Medlem
Jag svarar på min egen fråga :)

Ringde upp BAEC dagen efter och påtalade problemet, efter sammanlagt 15min on-hold med några snabbfråga emellan blev svaret att ärendet eskaleras till back office och att de fixar det så fort de kan.

Nåja, litar inte på varken service desk personal eller telefonförsäljare så när jag senare såg att de faktiskt länkade kampanjen från huvudsidan igen så försökte jag registrera mig via den, och det funkade.
 
Toppen