Senaste nytt

Ta sig från Dubai till Abu Dhabi kvällstid förutom taxi

ulagun

Medlem
Letat febrilt men inte funnit svar på alternativ att ta sig från Dubai flygplats till Hilton Abu Dhabi.
Reser nu början av november med Swiss och landar i Dubai 21.30.
Anser att taxi börjar bli lite väl dyrt för vår del.
Direktbussarna är väl fortfarande bara Emirates Y passagerare som får nyttja.
Krångla in till busstationen en sen kväll känner vi inte för.
Så vad återstår mer än taxi?
Följdfråga;
Har för mig att startavgiften är 25 AED från flygplatsen men runt 7 AED ute på stan.
Kan man göra "fulingen" att haffa en avlämnade taxi vid departure och komma undan med 7 AED?
 

Samosaguas

Medlem
Jag är osäker på om det är billigare än taxi men Uber-kopian Careem fungerade bra när jag var i Dubai senast. Kostnad från Dubais flygplats till Hilton Abu Dhabi verkar ligga runt AED 430.
 

LarsD

Medlem
Kolla med Hilton i Abu Dhabi. När vi bodde där så bokade vi en bil som hämtade hos i Dubai och körde sedan direkt till Abu Dhabi. Tyvärr kommer jag inte ihåg priset.
 

LarsD

Medlem
2016 kostade det enligt följande:


In regards to the transportation from the airport, Hilton Abu Dhabi offers the following;

- Dubai International Airport to Hilton Abu Dhabi; 400 Dirham one way

- Hilton Abu Dhabi to Dubai International Airport; 475 Dirham one way.
 
Den 1e augusti tog jag taxi från Dubai flygplats till Sofitel Abu Dhabi Corniche. Det kostade 359 AED.

Var Hilton ligger i förhållande till Sofitel vet jag inte, så jag kan inte säga något om hur stor skillnad i pris det bör bli, om ens någon.

Det var i alla fall taxameter, inte fast pris. Fast pris med hotellets bil hade blivit dyrare, runt 400 om jag inte minns fel.

När jag åkte tillbaka plockade jag en taxi på stan. Med taxameter så stannade den på strax över 300 AED.
 

Meazza

Medlem
Den 1e augusti tog jag taxi från Dubai flygplats till Sofitel Abu Dhabi Corniche. Det kostade 359 AED.

Var Hilton ligger i förhållande till Sofitel vet jag inte, så jag kan inte säga något om hur stor skillnad i pris det bör bli, om ens någon.
Hilton ligger i södra delen av Corniche, så det tar nog 10 minuter extra.
 
Toppen