Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

Direktorn

Medlem
Hur ser värvningserbjudandet med poäng och betalningsfria månader ut om jag byter mitt Amex Platinum betalkort som jag haft ett år nu till kreditkort? Blir det extra poäng då med ?
 

SimonXYZ

Medlem
Hur ser värvningserbjudandet med poäng och betalningsfria månader ut om jag byter mitt Amex Platinum betalkort som jag haft ett år nu till kreditkort? Blir det extra poäng då med ?

Enligt mail från Amex får man 3 månader gratis vid byte Elite betalkort -> Elite kreditkort

Vad tjänar du på att byta till nya SAS Amex Elite?
Du behåller 20 Extrapoäng per 100 kr och dina övriga nuvarande förmåner.
Vi bjuder dessutom på medlemsavgiften första 3 månaderna(värde 1 005 kr).
 

FF#1

Medlem
Går det att betala årsavgift årsvis. Jäkla jobbigt att redovisa det månadsvis för att få ersättning från jobbet för elit kortet?
 

FF#1

Medlem
Har nog bestämt mig, säger upp betalkortet samma dag som jag får mina statuspoäng.
Sen håller jag mig lugn och signar upp på ett kreditkort efter nyår och kasserar in statuspoängen på rätt del av mitt kvalår som är helår.
har haft magknip många år över att statuspoängen kommer någon gång mellan slutet av oktober och sen december...
 

Osten

Medlem
Ni som bytt från Amex betalkort -> Amex kreditkort och lyckats få välkomstbonusen, har ni bockat i att ni sedan tidigare är Amex-kund?
upload_2018-10-23_12-15-0.png
 

Filip

Medlem
Nyhet per mejl idag.

"
Varför genomför vi en förändring av dina kortförmåner?
2017 lanserade vi SAS Amex Elite som kreditkort och slutade samtidigt sälja betalkortsprodukten. Portföljen av kreditkort är nu mångdubbelt större och vi har därför beslutat oss för att successivt fasa ut SAS Amex Elite betalkort. Detta för att vi ska kunna fokusera på att vidareutveckla de produkter som är mest efterfrågade.

Fr.o.m. den 1 januari 2019 sänker vi därför din intjäning från 20 till 15 SAS EuroBonus Extrapoäng per 100 kr"


"Vad tjänar du på att byta till nya SAS Amex Elite?
Du behåller 20 Extrapoäng per 100 kr och dina övriga nuvarande förmåner.
Vi bjuder dessutom på medlemsavgiften första 3 månaderna (värde 1 005 kr).

Se nedanstående jämförelse om du vill veta mer om skillnaderna mellan de två produkterna."
 
Toppen