Senaste nytt

Prisvärt och avslappnat hotell i Peking (Beijing)

Storsteffe

Medlem
Ska åka på "kulturtrip" med sambon till Peking i November det blir 9 övernattningar. Tips på prisvärt(inte budget) och avslappnat boende, ska naturligtvis vara god standard men ingen "dresscode" stuk då jag hade tänkt vara LEDIG. Då det blir många nätter så tänkte jag undvika standard rum och ta någon större variant. Tips och varningar mottages tacksamt.
 

A380*G

Medlem
Generellt sett så finns det ingen dresscode på hotell i Kina - här går miljonärer runt på stan och ser ut som a-kassetagare innan de sätter sig i sin BMW 745Li och blir körda hem av sin privatchaufför.

Hur mycket per natt inklusive frukost är ni beredda att betala ungefär?
 

Dr. Miles

Expert
Då kan ni bo i stort sätt vilket fint hotell som helst i Beijing. (ej i Suite dock)
I November månad har de inga storhelger, så brukar det inte vara dyrt heller.
 

Dr. Miles

Expert
Generellt sett så finns det ingen dresscode på hotell i Kina - här går miljonärer runt på stan och ser ut som a-kassetagare innan de sätter sig i sin BMW 745Li och blir körda hem av sin privatchaufför.
Detta gäller även i Singapore! Jag såg en gubbe som lagade 3,5 SGDs nudlar på en Hawker centre åkte iväg med en Mercedes AMG.
 

Storsteffe

Medlem
Tack för tipsen, Swissôtel blev det till slut, en juniorsvit(45m2) för 8400CNY kändes ju rätt även om frukost tillkommer. Nån som vet hur frukosten är och vad Executive Lounge bjuder på?
 

Tjaeng

Medlem
Generellt sett så finns det ingen dresscode på hotell i Kina - här går miljonärer runt på stan och ser ut som a-kassetagare innan de sätter sig i sin BMW 745Li och blir körda hem av sin privatchaufför.

Ja, rika i Kina brukar tillhöra en av två kategorier. Nouveau riche klär sig "individualistiskt" vilket gör att de klär sig som allt från rockabillies till a-lagare till "ryss-stuk" med 12 sorters päls samtidigt. Kommunistpamp/civil-servant-gänget har standarduniformen bestående av dressbyxor upp till armhålan, vit kortärmad skjorta, nyckelknippa och mobilfodral på bältet och dålig combover.

Fast ja, det här med dresscode (och uppförningskoder för den delen) är inget för Kina. I somras såg jag ett gäng i lobbyn på Fairmont Peace Hotel som stod och spottade, gapade högljutt och höll på med den kinesiska nationalsporten chinese shirtroll (dvs rulla upp sin skjorta och klappa på magen). Minuten senare stiger de in i varsin Wenzhou-registrerad Rolls Royce.
 
Toppen