Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

KalleSus

Medlem
Även dagens
SK2050 GOT-LLA
är inställd.

En del av ovan inställda flygningar skulle ha utförts av Boeing 737-600 och jag ser att LN-RPG idag tycks vara "utlånad" till Danmark och flyger bland annat Göteborg - Köpenhamn och Köpenhamn - Stavanger. Möjligen att det har prioriterats framför en del svensk inrikes.....
 

Agö

Medlem
Även dagens
SK2050 GOT-LLA
är inställd.

En del av ovan inställda flygningar skulle ha utförts av Boeing 737-600 och jag ser att LN-RPG idag tycks vara "utlånad" till Danmark och flyger bland annat Göteborg - Köpenhamn och Köpenhamn - Stavanger. Möjligen att det har prioriterats framför en del svensk inrikes.....
Jag flög LN-RPG idag Köpenhamn-Göteborg.
 

Agö

Medlem
Lite färsk information från check-in.dk (bakom betalvägg så citerar endast några stycken). Denna gång verkar inte underleverantörerna vara de stora syndarna, SAS säger själva att orsakerna är "väder, personalbrist och teknik".

Torsdag den 11. oktober var en sort dag for SAS, hvad angår den operationelle stabilitet. Det svensk-danske flyselskab måtte aflyse ikke færre end 52 flyvninger og var dermed det flyselskab i Europa, der havde flest aflysninger denne dag, hvor samlet 267 europæiske flyafgange blev annulleret.

Meget bedre var det ikke i fredags, hvor SAS måtte aflyse 34 flyvninger, således at selskabet på blot to dage måtte sætte 86 rutenumre på lufthavnens afgangstavler med beskeden “cancelled”.

I Arlanda-lufthavnen ved Stockholm var det særligt slemt i torsdags. Af et samlet trafikprogram på 220 SAS-flyvninger blev i alt 18 flyvninger aflyst, hvilket svarer til 8,2 procent eller hver 12. flyvning. Det er rigtig meget i luftfartsbranchen.

Derimod slap SAS mere heldigt gennem weekenden, hvor trafikprogrammet er noget slankere end på de travle hverdage. Samlet blev der registreret 21 aflysninger.

SAS ekstremt udfordret af aflysninger - CHECK-IN.dk
 
Jag skall flyga SK1516 från London till Köpenhamn idag. Ser att SK1517 som är inkommande flyg är inställt. Mitt står fortfarande som "i tid" i appen. Jag trodde det var inkommande flyg som också flög tillbaka?
 

Canadien

Medlem
Jag skall flyga SK1516 från London till Köpenhamn idag. Ser att SK1517 som är inkommande flyg är inställt. Mitt står fortfarande som "i tid" i appen. Jag trodde det var inkommande flyg som också flög tillbaka?
Det brukar vara vändande plan ja, men de har ju några andra destinationer att bolla flyg mellan så inte säkert att de måste ställa in din flight även om det är väldigt sannolikt att den kommer ställas in. Men SAS app skulle jag inte lita så mycket på.
 
Det brukar vara vändande plan ja, men de har ju några andra destinationer att bolla flyg mellan så inte säkert att de måste ställa in din flight även om det är väldigt sannolikt att den kommer ställas in. Men SAS app skulle jag inte lita så mycket på.
Den har faktiskt fungerat fint senaste veckan. Även Heathrow visar som on time.
 

dino_81

Medlem
Jag skall flyga SK1516 från London till Köpenhamn idag. Ser att SK1517 som är inkommande flyg är inställt. Mitt står fortfarande som "i tid" i appen. Jag trodde det var inkommande flyg som också flög tillbaka?

SK1524 (LHR-ARN) är inställd men inte SK1523 (ARN-LHR) och tidsmässigt skulle ett ”byte” fungera.

Jag tror att inkommande SK1523 är samma flygplan som sedan flyger din flight till Köpenhamn. Således klarar du dig från inställt flyg! :)
 
Toppen