Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

WTP

Medlem
EF har ju inte någon direkt relation till om det kommer awards eller ej.
Kände på mig att jag borde skriva att jag vet att EF har inte någon direkt relation till om det kommer awards eller ej. :)
Att nu är högsäsong för affärsresande förklarar saken bättre. Jag bokade LH First till SIN (2 platser) förra våren utan problem och kunde se flera award platser på en 14 dagars period.

Singapore är en populär destination och de flyger med en A380. Visar EF 4 platser så är redan 4 sålda/upptagna. Dvs halva kabinen, inget säger att de då kommer släppa ytterligare som O-klass.
Ja, F4 visar att LH vill sälja 4 platser (just nu) och som jag skrev ovan jag vet att inget säger att LH kommer att släppa nån ut av de platserna som O-klass. Att SIN är populär destination häller jag med om men tror inte att det spelar mkt roll att det är A380. De skulle ha samma beläggning med en A340 då är det samma antal F-platser.

Så, det måste vara det att bl.a. höst är högsäsong för affärsresande!
 

DOEL

Medlem
Hej! Jag reste med United igår inrikes i USA på resa bokad för eurobonuspoäng (minst sagt plågsam upplevelse efter att strax innan flugit Lufthansa F till USA). Oavsett var IFE vid min stol trasig och funkade inte varken resan iad-sfo eller sfo-san (samma plan trafikerade bägge sträckor och jag hade samma stol) finns det någon chans att få ersättning från sas för detta eller är det United man ska kontakta?
 

Hafermann

Medlem
Hej! Jag reste med United igår inrikes i USA på resa bokad för eurobonuspoäng (minst sagt plågsam upplevelse efter att strax innan flugit Lufthansa F till USA). Oavsett var IFE vid min stol trasig och funkade inte varken resan iad-sfo eller sfo-san (samma plan trafikerade bägge sträckor och jag hade samma stol) finns det någon chans att få ersättning från sas för detta eller är det United man ska kontakta?
Trist att det din IFE inte funkade som önskat. Om du tänker claima något är det hos United du ska göra det. SAS ansvarar ej för andra bolags leverans och kommer därför heller inte utge ersättning.
 
Hej! Jag reste med United igår inrikes i USA på resa bokad för eurobonuspoäng (minst sagt plågsam upplevelse efter att strax innan flugit Lufthansa F till USA). Oavsett var IFE vid min stol trasig och funkade inte varken resan iad-sfo eller sfo-san (samma plan trafikerade bägge sträckor och jag hade samma stol) finns det någon chans att få ersättning från sas för detta eller är det United man ska kontakta?
Hur mycket led du av att IFE inte fungerade? Ett förslag är att faktiskt strunta i det, slippa lägga ner tid och energi på att försöka få kompensation och försöka gå vidare med livet. Ibland är saker och ting för små för att bli upprörda över.
 
Toppen