Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Fredde18

Medlem
LH 1856 idag, München-Milano (Malpensa). Ingen gardin. Inget spring heller, kanske mest beroende på att när inte fasten seatbelt var tänd efter take off och inför landning, så var det serveringsvagnar i kabinen så ingen kom med lätthet fram ändå liksom. Sen är ju flighten bara en knapp timme..


Kan för övrigt inte få nog av att sitta och titta på Alperna en solig dag som denna när man ”skuttar” över bergskedjan. Se ner mot Innsbruck och gnistrande blå sjöar.
Liten utsvävning bara...
 

Fredde18

Medlem
Nope, ingen gardin på hemresan över alperna heller. LH1861, MXP-MUC. Kanske de tycker turen är för kort för att bry sig om detta..

Nåväl, dags att flyga vidare norrut mot Norrköping, in i stormens öga o_O
 

mha321

Medlem
Var ett tag sedan jag flög lufthansa nu, men gårdagens facit blev:

LH255 MXP-FRA. Ingen gardin. Men å andra sidan faktiskt ätbar mat! (eller, några skivor cold-cuts, kanske inte riktigt räknas som mat, men det var ätligt). Lite spring till toan där fram, men inget köande.

LH808 FRA-ARN. Gardinen ute! Men långt bakom nödutgångsraden på A321, måste varit runt rad 14 eller så. Aldrig sett så stor business-kabin på Lufthansa när jag flugit det. Inget spring alls (det var väl för långt att gå framåt ända där bakifrån). Oätlig sallad till servering (men bra bröd).

Flög SAS Plus ner på morgonen. När man får egen rad där, så tycker jag SAS Plus lätt kan slå LH business, framförallt på maten (vilket säger mycket mer om LH business en det gör om SAS Plus). Men problemet är ju att de inte säljer biljetter med garanterad seatblock, och det är ju den man betalar för...
 

TomJ

Medlem
Lite rapport om:
CPH-FRA
Gardinen fördragen, placerad ganska långt bak som LH808 ovan. Dock en hel del spring efter halva flighten då en äldre dam haltade fram till toan. Inte mycket att säga om det enskilda fallet men det öppnade dammluckorna. Efter det var det lämmeltåg fram och tillbaka till toan bakifrån och hälften drog bort gardinen och lät den hänga öppen. Crew gjorde inget. Och undertecknande svensk sa förstås inget :)

FRA-BCN, BCN-MUC, MUC-CPH, CPH-FRA, CPH-BCN
Gardin fördragen, inte många rader business och funkade ok. Enstaka toa-besökare.

På ingen av flighterna hindrade personalen någon som stövlade fram.
 

Bamse35

Medlem
Jag har flugit ARN - FRA i C flertalet ggr senaste åren och det har nästan alltid varit dåligt med fördragen gardin, otroligt störande och urvattning av deras produkt. Så efter en resa jag gjorde med LH First häromsistens och vidare connection till ARN med LH C så passade jag på att skriva ett feedback mail. Tanken var att min feedback som en väldigt nöjd F kund kanske kunde sätta igång någon mellanchef som gormar om att "die schieze gardin måste vara fördragen!" :)

Nu kanske jag har helt fel i mitt resonemang, men jag tror att man kanske tar ris/ros lite mer seriöst från kunder som flyger deras F produkt. Givetvis så fick dom massa ros för deras F-klass, har alltid varit supernöjd med servicen och passade samtidigt på att ge dom ris för "Curtaingate" på deras Europeiska interkont. flyg. Har inte fått något svar, men dom har i alla fall fått mailet. Ju mer vi ligger på desto bättre! :)

P.S. Minns att vid en flygning i våras, ARN - FRA med LH C, att efter ett toabesök så stod jag ensam med en av stewardsens i galley. Då passade jag faktiskt på att klaga på att gardinen inte ens var fördragen. Hans ursäkt, vilket egentligen inte håller tycker jag, var att gardinstången varit trasig under en tid och att dom inte haft tid att laga den... Men hursomhelst så var han supertrevlig och förstående och jag antar att han framför klagomålet. Några av er känner säkert igen honom, han är i sena 30års åldern, tidigt 40 och ser nästan identisk ut som James Hetfield (sångaren i Metallica), hade likadant skägg också. Han berättade en rolig historia om hur när han var i Argentina blev omringad av fans som trodde att det var "the man himself" :D
 

Vojago

Medlem
VIE-FRA idag drogs inte gardinen för. Däremot parkerade de serveringsvagnen där vilket stoppade en del springande antar jag.
 
Toppen