Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Tonton

Medlem
Hilton Phuket Karton Beach
Datum: 6 Okt
Bokat rum: King guest room Garden
Uppgradering: King Junior Suite Garden
Våning: 12
Antal nätter: 1
Status: HHD

Hotellet typisk för turister en jätte anläggning, med 5 poler ligger mitt i ingen stans.

LiteOff topic - hur är hotellet annars? Enkelt att ta sig till "centrala" Phuket? Hur var loungen?
Jag har 4 nätter bokat där i december på en error-fare bokning jag gjorde tidigare i år - Aldrig varit i utanför Bangkok tidigare när det gäller Thailand, så ska bli skoj :)
 
  • Gilla
Reactions: doc

011430121

Medlem
LiteOff topic - hur är hotellet annars? Enkelt att ta sig till "centrala" Phuket? Hur var loungen?
Jag har 4 nätter bokat där i december på en error-fare bokning jag gjorde tidigare i år - Aldrig varit i utanför Bangkok tidigare när det gäller Thailand, så ska bli skoj :)
Centrala Phuket är nog inget du kommer att ta dig till det ligger ca 30-45 minuter från turistställerna, som benämns Phuket XX där XX är namnet på stranden.
Jag tror att du menar Patong Beach och dit är det ca 10 minuter med bil, det är där allt händer.
Karon Beach ligger några minuter med bil från Hilton har resuranger, men inga typ snabbmatsrestaurang, tror att det är betydligt mer drag i Patong

Jag vet inte om det finns fler än en lounge, den jag besökte låg 10 meter från mitt rum i D byggnaden den är inte stor, man kan sitta ute på en terass.
Man fick beställa alla drycker från personalen, hade öppet 17.00 till 18,30 vid kvällsaktiviteten, där barn under 10 år fick inte vara i loungen efter 17,30 så där utbud, upplevde att det var mycket kaffebröd.
Frukosten godkänd, serveringsytorna gör att det kan bli så stort utbud.

Jag fick ett tipps från en jobbarkompis på två restauranger i området. Hon har bott i Karon varje jul sedan 2004
och återkommer för att minnas Sunamin

Det finns en minnesplats i Patong Beach om Sunamin värt att besöka den.
Steak-Thai-Seafood Restaurant in Karon Beach
Vid Kata tipsar hon om denna
Lobster & Prawn Restaurant, Kata Beach - Restaurant Reviews, Phone Number & Photos - TripAdvisor

Tonton ha det så trevligt när du kommer ner till Phuket, och vi förväntar oss rapport på BC
 

nissefalk

Medlem
Status: HHD
Hotell: Hilton Sukumvith Bangkok
Bokat rum: King deluxe room
Uppgradering: King Junior Suite
Antal nätter: 2

Trevlig uppgradering och lounge här ser riktigt bra ut, får se hur loungen är om några timmar när det serveras drinkar

70372-9185c9bbc45b8f8218fbe790c2852ba7.jpg


70373-639d1d4958332bde6f8c1432bd97bfa8.jpg
 

Attachments

  • DSC01193.jpg
    DSC01193.jpg
    76,1 KB · Visningar: 193
  • IMG_5701.jpg
    IMG_5701.jpg
    69,2 KB · Visningar: 357
Last edited:
Status: HHD
Hotell: Hilton Sukumvith Bangkok
Bokat rum: King deluxe room
Uppgradering: King Junior Suite
Antal nätter: 2

Trevlig uppgradering och lounge här ser riktigt bra ut, får se hur loungen är om några timmar när det serveras drinkar

70372-9185c9bbc45b8f8218fbe790c2852ba7.jpg


70373-639d1d4958332bde6f8c1432bd97bfa8.jpg

Fick en uppgradering på exakt samma premisser i våras. Tycker rummet var väldigt bra och loungen fin.
 

JSQ

Medlem
Status: HHG
Hotell: Hilton London Tower Bridge
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering: TWIN DELUXE PLUS ROOM
Antal nätter: 2

Bokade 2 nätter i King Guest Room med Hilton's price match guarantee över telefon och då var det king guest room som gällde. Då det är en resa med min bror föredrar vi egna sängar så jag skrev ett mail till hotellet och förklarade läget och där jag uttryckte önskan om att om det är så att det finns tillgänglighet för en status upgrade vid vår vistelse skulle vi önska att det blev ett twin room istället för king. Blev lite förvånad när jag fick tillbaka ett mail några timmar senare igår (vi åker den 21:a) där de meddelade att vårt rum blivit uppgradet till twin deluxe plus room :)
 

FFlash

Medlem
HHG
Hilton Helsinki Airport
Bokad king standard
Uppad till executive på 5:e

Alltid samma grej. Bokar, om jag behöver natten innan tidig morgonflyg, checkar in sent på kvällen när loungen är redan stängd. De välkomnar med ”du har fått upgrade” till ett likadant rum på femte våning med lounge access :) som man aldrig kan njuta av ;)
 

Mangostan

Medlem
Hilton Copacabana, Rio de Janeiro
Datum: 12 Okt
Bokat rum: 2 twin beds ocean Copacabana
Uppgradering: Först till 2 double beds suite ocean view, sen efter klagomål till en betydligt större svit: One King Bed One Bedroom Ocean View Suite
Våning: 28/37
Antal nätter: 3
Status: HHD

Detta hotell håller inte internationell Hiltonstandard. Bytte namn/ägare förra året från Windsor Hotels. Slitet och omodernt. Bra personal som uppväger en del. Första rummet saknade wifi. Loungen är liten och med väldigt skralt utbud. Bra läge. Takpoolen stängd för renovering, vilket inte framgick när jag bokade. Undvik.
 
Toppen