Senaste nytt

Ej längre möjligt att kolla sin bokning online utan konto?

Canadien

Medlem
Hej, har märkt att LH-appen sedan en tid tillbaka inte längre tillåter att man plockar upp sina bokningar utan att vara inloggad. Man måste skaffa ett konto/MilesMore. På vanliga webbsidan har det dock fungerat att ta fram sin bokning m h a endast efternamn och PNR, men nu verkar det ha försvunnit också. Eftersom jag krediterar Eurobonus vill jag helst inte vara inloggad med mitt MilesMore när jag pillar på Lufthansabokningar för att undvika alla möjligheter för dem att lägga in fel bonuskort i bokningen.

Någon som har nåt tips?
 

Skysteam

Medlem
Hej! Jag köpte en biljett igår kombi SN/LH, och den bokningen kunde jag ta fram på LHs sida, med bara PNR och efternamn! Vet inte vad jag ska råda dig till, mer än att prova igen... Det verkar ju konstigt...
 

ekf

Medlem
@Canadien Jag raderade min Lufthansa Id-profil för att bli av med kopplingen till Miles&More häromveckan. Sedan skapade jag en ny Lufthansaprofil och valde att inte koppla till MM-kontot. Verkar fungera bra och till MM-kontot kan jag fortfarande logga in med hjälp av mitt MM-nummer och lösenord.
 

mha321

Medlem
@Canadien Jag raderade min Lufthansa Id-profil för att bli av med kopplingen till Miles&More häromveckan. Sedan skapade jag en ny Lufthansaprofil och valde att inte koppla till MM-kontot. Verkar fungera bra och till MM-kontot kan jag fortfarande logga in med hjälp av mitt MM-nummer och lösenord.
Utmärkt tips. Det där ska jag ta och prova!
 
@Canadien Jag raderade min Lufthansa Id-profil för att bli av med kopplingen till Miles&More häromveckan. Sedan skapade jag en ny Lufthansaprofil och valde att inte koppla till MM-kontot. Verkar fungera bra och till MM-kontot kan jag fortfarande logga in med hjälp av mitt MM-nummer och lösenord.
Jag har aldrig reggat en profil och kommer nu inte vidare i appen utan att regga en profil.
 

ekf

Medlem
Jag har aldrig reggat en profil och kommer nu inte vidare i appen utan att regga en profil.
Ja, det var för att man numera behöver logga in med en profil som jag ville bli av med min gamla (så att mina bokningar som ska ge EB-poäng inte blandas ihop med mitt MM-konto).
Dvs:
1. Skapa en Lufthansa ID-profil, koppla inte ihop den med ditt MM-konto (om du har ett sådant).
2. Logga in med din profil i appen och lägg till de bokningar du vill hålla koll på där.
3. Logga in med ditt MM-nummer i MM-appen eller på MMs webbsida för att kolla MM-saldo och bokningar som ska ge/använda MM-poäng.

De som redan har en profil med koppling till MM gör bäst i att radera den ur Lufthansas system först och sedan börja på 1 ovan.
 

mha321

Medlem
Hah. Försöken att göra det får mig verkligen att längta till SAS webbsida. Den var ju ett under av bra funktionalitet redan från första releasen jämfört med vad Lufthansa har nu.

Fick just exakt 61 kopior av mitt telefonnummer i profilen. Och försöker jag ta bort den så klagar den på att jag har fel postnummer, eftersom den själv konverterat det till ett format som den inte godkänner. Men inte heller går att ta bort.

Blir nog att fortsätta med att av misstag få in flighter på gamla M&M-kontot och vänta ett par månader på att de får ut lite buggfixar.

Edit: detta är ju löjligt roligt. Nu har jag mer än 200 kopior på mitt telefonnumer. Vad jag än klickar på (även omd et inte är en spara-knapp) så verkar den dubblera antalet nummer. Undrar var rekordet ligger...
 
Toppen