Senaste nytt

Ryanairs kunder är idioter, säger CEO

Stockholm

Medlem
Nu lyckas han än en gång skapa publicitet! Fascinerande...
Glöm inte att de är det enskilda (flygbolags-)varumärket med flest pax i Europa!!!
 

henrik l

Medlem
Och dessutom framgår det ganska snabbt att det avses dem som inte skriver ut boardingkortet, så den förkrossande majoriteten av paxen känner sig inte träffade av idiotförklaringen:D Och som sagts ovan, massor av gratisreklam igen.
 

sembl

Medlem
Läste detta i förrgår här i UK. Så jädrans kul. Den mannen tar tillfället i akt att alltid göra PR i de mest bizarra situationer. Jag förstår fortfarande inte vad problemet är, det står klart och tydligt vad som gäller. Och sedan gnälla över det. Har för mig att det finns en tråd på flashback om personers snyfthistorier där det är deras eget fel men är tvungna att gråta ut i media.
 
Håller med honom till 100%, haha hur ofta hör man en VD för ett bolag prata så om sina kunder? Ibland måste man bara älska Ryanair :D deras affärsidé är väl trots allt människor som inte läser reglerna och på så sätt får "böta"... För man gör väl ingen vinst på att låta någon flyga för 100 spänn.
 

Senator

Moderator
"Quote of the Day" som jag kör hävstång på från annat forum gällande diskussionen om O'Learys senaste uttalande:

If you fly Ryanair your are an idiot and frankly deserve everything you get
 

JacobGBG

Medlem
Problemet med denna form av marknadsföring är att RyanAir hela tiden måste höja ribban på sina kontroverser. För att få publicitet till nästa sån här kampanj är dom tvungen att slita av en rullstollsbunden, gravid passagerare från ett av sina plan och tända eld på henne.
 

vicce

Medlem
Ryanair slipper ju göra reklam, det fixar tidningarna åt dem.

Sen kan man ju diskutera uttalandet att kunderna är idioter... Utan "oss", inget "dem" (alltså Ryanair).
 
Toppen