Numret till SAS:
Hur bokar jag mitt American Express-erbjudande och vilka öppettider gäller? | SAS
Jag ringde både dem och SAS vanliga nummer, hade inga resor. Strax efter bokade en kompis en bonusresa med Chattflights för ungefär samma tid. Varför blir det så? Det tvingar en ju att använda Chattflights?
Uniteds hemsida fungerar inte alls för mig just nu
Ungefär samma tid behöver inte betyda att det även finns/fanns för de datum du vill åka. Enda man kan jämföra är om man söker exakt samma dagar och samma linjer, då kan ,man göra jämförelsen.
Man behöver inte använda United längre (om det inte är First man letar efter), fungerar med SAS Award söknings motor för Star Alliance. Kombinerar man den och United så brukar man ha en rätt bra blick över vad som finns tillgängligt. Ibland kan dock SAS själva se kombinationer som inte visas online när man ringer in.
Det enda chatflights tillför är att de gör jobbet åt dig och tar betalt för det. Har man inte kunskapen eller tiden eller inte vill lära sig och är beredd att betala avgifterna så är det helt klart en bra tjänst. Mitt tips är dock att söka själv först och försök, lyckas du inte ställ gärna frågan här på forumet så brukar alltid någon/några ställa upp och hjälpa till gratis med att hitta möjliga kombinationer till resor.
Jag gjorde själv precis detta igår kväll för några vänner, hittade resor utifrån deras preferenser och skickade över allt på mail till dom så ringde de själva idag på morgonen och bokade hos SAS i Tallinn. En av flighterna hade försvunnit, men där hittade SAS ett alternativ som jag inte sett när jag sökte online så de fick till en bra lösning på hela bokningen.
Får man någon i andra sidan luren som inte verkar kunna sitt jobb direkt bra brukar det löna sig att lägga på och ringa igen och hoppas man får prata med någon mer kunnig.