Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Trumis

Medlem
Har också fått registrera mig för att kunna söka, ett tag gick det att ta bort rutan eller klicka bakåt och få fram sökningen men det slutade fungera efter några dagar.
 

Zniper

Medlem
Har också fått registrera mig för att kunna söka, ett tag gick det att ta bort rutan eller klicka bakåt och få fram sökningen men det slutade fungera efter några dagar.

Testade precis nu när jag läste detta och för mig funkar det fortfarande att klicka bort rutan och använda sidan precis som vanligt (ipad safari)
 

pqvst

Medlem
Är det någon annan som har lagt märke till att det inte går att söka med "flexible dates" eller få fram 60 dagar kalendervyn? Varje gång jag gör en sökning så får jag "We are unable to process your request". Om man istället söker utan "My dates are flexible" så fungerar det men då visas ju ingen kalender. Hmm.....

Screen Shot 2018-10-10 at 20.24.12.png Screen Shot 2018-10-10 at 20.24.38.png
 

MAR

Medlem
Och jag.

Prövade också att ringa numret man ringde tidigare, de fick inte fram några resor i business class. Det fick däremot Chattflights, men det är ju märkligt att man inte kan boka bonusresorna med bolagen man är kund hos?
 

Zniper

Medlem
Och jag.

Prövade också att ringa numret man ringde tidigare, de fick inte fram några resor i business class. Det fick däremot Chattflights, men det är ju märkligt att man inte kan boka bonusresorna med bolagen man är kund hos?

Numret man ringde tidigare? Vilket nummer? Hänger inte med alls i ditt inlägg. Vad för bonusresor kan du inte boka?
 

Berglund

Medlem
@MAR chattflights och liknande bolag har naturligtvis inga egna eller särskilda bonusplatser. Däremot är det erfarna personer som vet hur och var man ska leta.

Om man letar på ett sätt och inte hittar något, innebär inte det att det inga platser alls finns. Det fanns bara inte just det man letade efter, under just de villkoren, just då. Breddar man då sökningen, eller söker via någon annan webbsida, är det fullt möjligt att man får ett annat svar. Man kan också prova att söka med annan routing. Då kan det öppna sig alternativ som inte fanns tidigare.
 

palmen

Moderator
Numret till SAS: Hur bokar jag mitt American Express-erbjudande och vilka öppettider gäller? | SAS

Jag ringde både dem och SAS vanliga nummer, hade inga resor. Strax efter bokade en kompis en bonusresa med Chattflights för ungefär samma tid. Varför blir det så? Det tvingar en ju att använda Chattflights?

Uniteds hemsida fungerar inte alls för mig just nu
Ungefär samma tid behöver inte betyda att det även finns/fanns för de datum du vill åka. Enda man kan jämföra är om man söker exakt samma dagar och samma linjer, då kan ,man göra jämförelsen.

Man behöver inte använda United längre (om det inte är First man letar efter), fungerar med SAS Award söknings motor för Star Alliance. Kombinerar man den och United så brukar man ha en rätt bra blick över vad som finns tillgängligt. Ibland kan dock SAS själva se kombinationer som inte visas online när man ringer in.
Det enda chatflights tillför är att de gör jobbet åt dig och tar betalt för det. Har man inte kunskapen eller tiden eller inte vill lära sig och är beredd att betala avgifterna så är det helt klart en bra tjänst. Mitt tips är dock att söka själv först och försök, lyckas du inte ställ gärna frågan här på forumet så brukar alltid någon/några ställa upp och hjälpa till gratis med att hitta möjliga kombinationer till resor.
Jag gjorde själv precis detta igår kväll för några vänner, hittade resor utifrån deras preferenser och skickade över allt på mail till dom så ringde de själva idag på morgonen och bokade hos SAS i Tallinn. En av flighterna hade försvunnit, men där hittade SAS ett alternativ som jag inte sett när jag sökte online så de fick till en bra lösning på hela bokningen.

Får man någon i andra sidan luren som inte verkar kunna sitt jobb direkt bra brukar det löna sig att lägga på och ringa igen och hoppas man får prata med någon mer kunnig.
 

Bamse35

Medlem
Jag har de senaste dagarna fått Access denied när jag försöker mig på att använda Uniteds sökmotor på deras hemsida. Har ni samma problem? Isf är det bara ANA´s websida kvar för att söka first awards som gäller va?
 
Toppen