Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Dr. Miles

Expert
Flygbolag: SAS
Rutt: Stockholm-Hong Kong
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 1
När: 2018-09-28
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS EuroBonus Diamond
Bokningsklass på biljetten: K

Jag fick Courtesy Upgrade ca 20 timmar före avgång. Tack SAS!
SAS skrev:
You've been upgraded to SAS Plus

We know you spend a lot of time traveling with us and we appreciate it.
To show you just how much, we're offering you a free upgrade to SAS Plus when you travel from Stockholm to Hong Kong the 28.September.
This means you'll enjoy extra benefits that make your trip even more comfortable (read more here). And this offer applies to you and your traveling companion in the same booking. Enjoy!

Best wishes,
SAS EUROBONUS
 

Frigidus

Medlem
Flygbolag: Air China
Rutt: PEK-FRA
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Premium Economy
Antal passagerare: 1
När: 2018-09-07
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS EuroBonus Diamond
Bokningsklass på biljetten: Q

En extra välkommen uppgradering vid check-in med tanke på Air China's måttliga benytrymmen i Eco. (är 180cm)

upload_2018-9-28_11-28-53.png
upload_2018-9-28_11-29-38.png
 
Flygbolag: Turkish
Rutt: IST-MUC
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 2
När: 2018-09-25
Status hos något flygbolags bonusprogram: jag EBD, kollega EBS
Bokningsklass på biljetten: Low Economy

Vid boarding så ströks bara 9F över och han skrev 4F med penna så slarvigt så jag fick fråga vad det stod.
 

FFlash

Medlem
Jag tror jag inte fått hittills en enda upgrade som Diamond på mina 30 senaste flyg, men nu fick en nyttig op-up tror jag.

Jag gick på CPH till gaten för att be om komma ombord tidigare plan till ARN(hade go biljett men som diamond har jag fått flera gånger fri ombokning på gate schysst). Agenten tittade ”är det go, jag kan inte göra något” och jag insåg att hon var inte för att övertalas. Gick snabbt till service desken, bad om samma och de var klart villiga att lyssna oc försöka men de sade att boarding börjat så de kunde inte röra biljetten. Men så sade han att jag blivit dock uppad till C på mitt ursprungliga flyg senare. Då tändes lampan, jag speeda till B7 porten tillbaks hos samma dam: ”nu har jag plus biljett, kan du göra nåt för att komma med?” och vips ombokades jag till detta tidigare flyg :)

Dagens lärning: håll koll på boardingkortet och be streetsmart (eller flygsmart)
 
Jag tror jag inte fått hittills en enda upgrade som Diamond på mina 30 senaste flyg, men nu fick en nyttig op-up tror jag.

Jag gick på CPH till gaten för att be om komma ombord tidigare plan till ARN(hade go biljett men som diamond har jag fått flera gånger fri ombokning på gate schysst). Agenten tittade ”är det go, jag kan inte göra något” och jag insåg att hon var inte för att övertalas. Gick snabbt till service desken, bad om samma och de var klart villiga att lyssna oc försöka men de sade att boarding börjat så de kunde inte röra biljetten. Men så sade han att jag blivit dock uppad till C på mitt ursprungliga flyg senare. Då tändes lampan, jag speeda till B7 porten tillbaks hos samma dam: ”nu har jag plus biljett, kan du göra nåt för att komma med?” och vips ombokades jag till detta tidigare flyg :)

Dagens lärning: håll koll på boardingkortet och be streetsmart (eller flygsmart)
Lösningsorienterad, gratulerar!
 

Lipstick

Medlem
Flygbolag: British Airways
Rutt: Stockholm Arlanda -> London Heathrow
Ursprungskabin: Economy (hand baggage only fare)
Uppgraderad kabin: Business (Club Europe)
Antal passagerare: 1
När: 2018-10-05
Status hos något flygbolags bonusprogram: British Airways Gold
Bokningsklass på biljetten: O tror jag (den billigaste bokningsklassen i Economy)


Flygbolag: British Airways
Rutt: London Heathrow -> Stockholm Arlanda
Ursprungskabin: Economy (hand baggage only fare)
Uppgraderad kabin: Business (Club Europe)
Antal passagerare: 1
När: idag 2018-10-07
Status hos något flygbolags bonusprogram: British Airways Gold
Bokningsklass på biljetten: O tror jag (den billigaste bokningsklassen i Economy)

Två uppgraderingar på en helg, på väg ut fick jag en uppgradering vid gaten, på väg hem gick jag via First class incheckning på LHR och personalen sprang efter mig till security med ett nytt bordingpass...
 

lindblom

Medlem
På min första resa som *A gold blev jag uppgraderad till business på LH1810 muc-bcn.

Det pep till i maskinen när jag boardade och jag tänkte "Fan, jag skulle inte tagit första raden bakom business, nu hamnar jag längst bak i planet."

Men det blev tvärtom. Jag fick seat block på en fullbokad flight och fri fika. (som jag var tvingad att utnyttja trots förmiddagsflihgt)
 

AndersSt

Medlem
På min första resa som *A gold blev jag uppgraderad till business på LH1810 muc-bcn.

Det pep till i maskinen när jag boardade och jag tänkte "Fan, jag skulle inte tagit första raden bakom business, nu hamnar jag längst bak i planet."
Men det blev tvärtom. Jag fick seat block på en fullbokad flight och fri fika. (som jag var tvingad att utnyttja trots förmiddagsflihgt)

Samma sak hände mig på min första flight som EBG för ett par år sedan, också med Lufthansa fast då FRA-BCN. Pep till i maskinen och plötsligt satt jag på 3C. Reste då med chefen som däremot inte blev uppgraderad. :)
Plötsligt händer det...Uppgradering! | Sida 41 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

PTR

Medlem
Flygbolag: Finnair
Rutt: Helsingfors - Fukuoka
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 2018-10-25
Status hos något flygbolags bonusprogram: Qatar Airways Gold
Bokningsklass på biljetten: N

Andra op-up'n i år med Finnair, så två fler än med Qatar Airways(0)...
 
Toppen