Senaste nytt

Destination Singapore – LÄMNA ERA TIPS

Abbs

Medlem
Orchard Rd är i mitt tycke tråkigt och det finns ingen bra mat nära. Orchard Rd är just high end shopping.

Personligen föredrar jag att bo i Little India eller Downtown om jag bor i city. Som förstagångs besökare rekommenderar jag Newton Food Centre, Tekka centre och Golden Mile Food centre. Där hittar du väldigt bra lokal mat.

Skippa Maxwell Food centre i min åsikt, Tian Tian är överreklamerat och finns bättre chicken rice några stalls ned.
 

TomJ

Medlem
Orchard Rd är i mitt tycke tråkigt och det finns ingen bra mat nära. Orchard Rd är just high end shopping.

Personligen föredrar jag att bo i Little India eller Downtown om jag bor i city. Som förstagångs besökare rekommenderar jag Newton Food Centre, Tekka centre och Golden Mile Food centre. Där hittar du väldigt bra lokal mat.

Skippa Maxwell Food centre i min åsikt, Tian Tian är överreklamerat och finns bättre chicken rice några stalls ned.

Aha, hade fått för mig att Orchard Road var lite blandad shopping. Man snubblar ju på typ Prada och Cartier i varje kvarter i storstäder numera tycker jag så det börjar bli svårt att undvika dem. Jag tittar mycket hellre på Samsonite eller Rimowa än på Gucci väskor exempelvis. Är det mer så i Little India och Downtown eller handlade din kommentar mer om mat-utbudet?
 

Abbs

Medlem
Aha, hade fått för mig att Orchard Road var lite blandad shopping. Man snubblar ju på typ Prada och Cartier i varje kvarter i storstäder numera tycker jag så det börjar bli svårt att undvika dem. Jag tittar mycket hellre på Samsonite eller Rimowa än på Gucci väskor exempelvis. Är det mer så i Little India och Downtown eller handlade din kommentar mer om mat-utbudet?
Min handlade om matutbudet och känslan :)

Jag åker hellre till Orchard och handlar än att bo där. Om du bor i Orchard behöver du ta dig genom shoppingcentrum dag in och dag ut för att ta dig ut på stan, centrum som är helt fulla med folk.
 

Alf

Medlem
Orchard Rd är i mitt tycke tråkigt och det finns ingen bra mat nära. Orchard Rd är just high end shopping.

Personligen föredrar jag att bo i Little India eller Downtown om jag bor i city. Som förstagångs besökare rekommenderar jag Newton Food Centre, Tekka centre och Golden Mile Food centre. Där hittar du väldigt bra lokal mat.

Skippa Maxwell Food centre i min åsikt, Tian Tian är överreklamerat och finns bättre chicken rice några stalls ned.

Jag har efter en del funderande slutligen bokat på Sofitel City eftersom det är ganska nytt. Det verkar ligga lite off men är tydligen ett lugnt läge. Tyckte det lät bra i China town eftersom man kan hitta bra mat på kinaställen. Du skriver att man skall välja bort Maxwell Food centre. Detta ligger väl i China town och på gångavstånd från hotellet. Vad har du för andra förslag i området?
 

Abbs

Medlem
Jag har efter en del funderande slutligen bokat på Sofitel City eftersom det är ganska nytt. Det verkar ligga lite off men är tydligen ett lugnt läge. Tyckte det lät bra i China town eftersom man kan hitta bra mat på kinaställen. Du skriver att man skall välja bort Maxwell Food centre. Detta ligger väl i China town och på gångavstånd från hotellet. Vad har du för andra förslag i området?
Är inget egentligt fel på Maxwell, det är bara turistigt(på grund av Tian Tian's stjärna i Guide Michelin) och stänger rätt tidigt(där jag gillar att äta). Ätit lunch där ofta och varit nöjd, men har inte så stor erfarenhet av andra matställen i Chinatown.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

TomJ

Medlem
Någon som besökt någon bra biograf i Singapore förresten? Brukar ju finnas såna i Asien där man kan gå på en imax med riktigt sköna recliners och servering mm. Hittat något Gold Class på ett par ställen men undrar om någon här har någon bra erfarenhet? Alltså inte bara vanliga stolar i imax utan biografer som har riktigt goa stolar!
 

Mr Basic

Medlem
Vi tänkte ta en taxi från flygplatsen till hotellet, ngn som har andra förslag?

Edit. Vi ska bo på Pan Pacific (till att börja med).
 

TomJ

Medlem
Vi tänkte ta en taxi från flygplatsen till hotellet, ngn som har andra förslag?

Siktar nog också på det, eller en Grab. Vet iofs inte om det skiljer särskilt mycket. Brukar mest vara lönsamt i länder där taxi-chaffisarna blåser turister på löpande band och misstänker att Singapore inte är ett sånt ställe?
 

trollet

Medlem
Vi tog taxi från flygplatsen till Hilton Garden inn , little india för någon timme sedan (02:00 på morgonen pga försening :().

Blev glatt överraskad över att det bara kostade ca 160kr (med 50% natt pålägg)

Not : Vi fick info om att välja Gula eller Blå taxi och inte tex Röda eller Silver taxi då dessa är mycket dyrare . Vi åkte Gul taxi .

Nu blir det frukost och sedan se Garden by the bay och botanical garden ..
 
Toppen