Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Då försökte jag igen att få till en ändring på vår resa i maj.
Har försökt byta första flyget som vi inte vill ha så tidigt som det är nu.
Men varje gång så går det inte.
Så även idag med svenska guld supporten.

Del av vår flygning ser ut som följer:
ARN-FRA SAS plus
FRA-ICN Asiana First
ICN-KIX Asiana Business

Det är första legget med SAS som vi vill byta, finns två Lufthansa flygningar som passar utan att inkräkta på MCT, båda visar tillgänglighet i sas egna *A verktyg, minst 8 platser i business.
Idag försökte tjejen verkligen lösa det, Tallins standard svar är bara married segments.
Först kunde hon inte se platser, trots att verktyget visar dom.
Sen när jag bokar 2 av platserna i verktyget preliminärt så ser hon att det finns...
Det enda hon och sina kollegor kan komma fram till är att flygningarna är "låsta" till varandra.
Dom kan INTE ändra min första flygning utan att avboka allt och boka om.
Men hur en SAS flygning 7 timmar innan en Asiana flygning kan vara låsta nästan som "married segments" förstår jag inte.
Tänkte först att det var något som dom inte gjorde rätt på bokningen men nu har jag talat med alla olika avdelningar för bokning, Tallin, vanliga sas, engelska sas men ej tallin. Men ingen kan göra en ändring... :(
Någon som har något förslag?
Vi vill gärna undvika den långa layovern på FRA, men nu verkar det som att det blir att utforska FRA på 7 timmar o_O.
Det är ju så man hoppas att sas ställer in eller något.
 

Kimmen00

Medlem
Fick du business på IST-ARN?
Jag verkar ha svårt att hitta platser på den sträckan i business.. kanske fel datum eller för många platser...

Går att hitta ibland.. dock visar United ofta bara economy på sträckan arn-ist medan sas egna star alliance-sök-tool visar C.
Har en bokning i påsk när vi åker till Kuala Lumpor med familjen. C för alla (4) på sträckan arn-ist/ist-arn (dock visade united som sagt bara eco)
 

Senator

Moderator
En av de absolut bästa förmånen som Miles & More Senator är Waitlist möjligheten med Lufthansa i Business. Jag har bokat en supertråkig routing i oktober, men vi behöver troligtvis snabbaste vägen till Denver så vi är där bara onsdag - söndag (@flum det är reunion och Homecoming i Fort Collins). Ringde Senator-linjen i Tyskland i kväll som på under 30 sekunder bekräftade 2 platser i business på rutten ARN-MUC-DEN-MUC-ARN. Alla 4 segment var otillgängliga online, fanns i ekonomiklass. Valde MUC för A350 över FRA med B747-400

Lägg på "companion award" blir det svårslaget. Nu är jag ingen större fan av Lufthans Business men det är destinationen som är viktigt i detta fall, inte hur vi flyger dit (fast jag kommer kolla om något bättre dyker upp senare med 2-for-1 möjligheter) ;)

Bonusprogram: Miles & More
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Denver
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 105.000 miles + 52.500 miles (companion)
Skatter & avgifter (per person): €330 per person
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): oktober 2018
Bokad: augusti 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Den här blev idag avbokat av olika anledningar. Bland annat köpte jag en revenue biljett som är långt roligare :)
 

Ziddaz

Medlem
Alla resor jag bokar ringer jag in och bokar :)
Det gäller bara att hitta biljetterna först.....

Som sagt , Gratulerar! :) Jag gav efter tre HUACA upp om att lyckas med TK för SIN-IST-ARN ... Gick boka på SAS-webben men eftersom det var en ombokning behövde jag ringa in, med ständiga svar de inte kunde boka just de flighterna. Tallin kanske kunnat fixa det men hittade innan dess ett för oss intressantare alt.
 

Mr Basic

Medlem
Fick bokat en liten turné idag - Behöver dock finjusteras längre fram med bättre tillgänglighet i F. Kom gärna med inspel :)

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Thai Airways, Asiana
Kabinklass: SAS Plus, SQ F, TG F, OZ C, LH C, SQ C, TG C
Avreseort: OSL
Destination: SYD
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 120.000
Skatter&avgifter (per person): 3990 NOK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 4 april 2019
Bokad: 10 oktober 2018
Flights:
OSL-CPH SAS PLUS A320-100/200
CPH-SIN SQ F 777-300ER (3h i Private Room)
SIN-SYD SQ C 777-300ER (Destination 4 dagar) (Här ligger det inne en alert på SQ F/Suites samt TG F - något som saknas?)
SYD-BKK TG F 747-400 (21h stopp i BKK)
BKK-ICN TG C 777-200/300 (16h stopp i ICN) (Här ligger det inne en alert på TG F och OZ F - något som saknas?)
ICN-FRA OZ C A380-800 (Här ligger det inne en alert på LH F och OZ F - något som saknas?)
FRA-OSL LH C 737-700
Flyger Lufthansa fortfarande B737 (till Oslo)? :rolleyes:
 

bkkosl

Medlem
Såg att jag kanske skulle posta här istället för på lyckade bokningar - är ju trots allt inte helt lyckad ännu ;)

Fick bokat en liten turné idag - Behöver dock finjusteras längre fram med bättre tillgänglighet i F. Kom gärna med inspel :)

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Thai Airways, Asiana
Kabinklass: SAS Plus, SQ F, TG F, OZ C, Lufthansa C, SQ C, TG C
Avreseort: OSL
Destination: SYD
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 120.000
Skatter&avgifter (per person): 3990 NOK
Antalresenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 4 april 2019
Bokad: 10 oktober 2018
Flights:
OSL-CPH SAS PLUS A320-100/200
CPH-SIN SQ F 777-300ER (3h i Private Room)
SIN-SYD SQ C 777-300ER (Destination 4 dagar) (Här ligger det inne en alert på SQ F/Suites samt TG F - något som saknas?)
SYD-BKK TG F 747-400 (21h stopp i BKK)
BKK-ICN TG C 777-200/300 (16h stopp i ICN) (Här ligger det inne en alert på TG F och OZ F - något som saknas?)
ICN-FRA OZ C A380-800 (Här ligger det inne en alert på LH F och OZ F - något som saknas?)
FRA-OSL SAS PLUS 737-700

Tack på förhand,
 
Toppen