Senaste nytt

Finnair börjar ta betalt för öl o vin i Ekonomi på vissa långlinjer

Föredrar att betala än att bli nobbad av sura flygvärdar/värdinnor.

Fick igenom Finnair Gold statusmatch mot ROP Gold.

Tråkat ut på Thais sura personal Bangkok – Stockholm – Bangkok.

Vill man inte servera på ett bolag som kallar sig för ”full service airline” , då föredrar jag att betala mina drinkar.

Har ”Lifetime ROP Gold” men till vilken nytta?
 
Med början 1 November, på åtminstone dessa linjer Bangkok, Goa, Havana, Ho Chi Minh City, Krabi, Phuket, Puerto Plata och Puerto Vallarta kommer

Från loyaltylobby
Some Finnair Long-Haul Flights Go "Dry" (Pay Even For Beer & Wine) | LoyaltyLobby

Bangkok, Goa, Krabi, Phuket..
Ja, med tanke på den typ av person som ofta åker till dessa destinationer så är jag inte förvånad att man börjar ta betalt.
Vissa har ju ingen spärr. Klart det blir dyrt för bolaget i längden.

Personligen tycker jag det är bra att alkohol kostar pengar och gärna rätt dyrt.
Då dricker folk i snitt mindre och det blir då mindre jobb för flygvärdinnorna med dryga personer.
 

Swissbob

Medlem
Förutom Bangkok så är alla andra väl endast säsongslinjer och inte linjer de kör året runt, så kanske därför dom infört detta?
 

AABack2ARN

Medlem
Förutom Bangkok så är alla andra väl endast säsongslinjer och inte linjer de kör året runt, så kanske därför dom infört detta?

Jag skulle snarare tro att det beror på profilen på resenrärer. Starka turistdestinationer och troligtvis i det närmaste obefintligt med affärsresenärer i ekonomiklass. Skulle också anta att många av platserna säljs via researrangörer och för att hålla priset nere tar man betalt för alkohol. Bangkok är väl undantaget som troligtvis har en viss mix.
 
Toppen