aldrighemma
Medlem
Antal poäng (per person): 82 500, 165 000 totalt (Amex 2-4-1)
Prutade du 5.000 poäng ?, borde väl bli 170.000 totalt ? (150/2+190/2)
Antal poäng (per person): 82 500, 165 000 totalt (Amex 2-4-1)
My bad!, Minnet sviker tydligen...140.000/2 + 190.000/2 = 165.000
Flygbolag: Singapore Airlines, Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: Singapore (SIN)
Destination: Munchen (MUN), open jaw, hem från Copenhagen (CPH)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur, Open jaw
Antal poäng (per person):140 000
Skatter&avgifter (per person): 3002 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juni2019
Bokad: September 2018
SIN-IST med SQ
IST-MUC med TK
CPH-SIN med SQ
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Thai, Asiana, All Nippon, Eva Air
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Qingdao, Kina
Enkelresa eller Tur&retur:ToR
Antal poäng (per person): 70000
Skatter&avgifter (per person): 3938kr
Antal resenärer: 1 vuxen
När (avresans tidpunkt): Oktober 2018
Bokad: September 2018
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Den bör öka 25k poäng.Snabb fråga, om jag vill boka om hemresan CPH-SIN till SQ F, kommer poängkostnaden för resan öka från 70k för benet till 95k, eller till 114k? Osäker på om reglerna för one way slår till då. Tack för hjälp
Snabb fråga, om jag vill boka om hemresan CPH-SIN till SQ F, kommer poängkostnaden för resan öka från 70k för benet till 95k, eller till 114k? Osäker på om reglerna för one way slår till då. Tack för hjälp
Bättre om vi tar frågor och ev diskussioner här mina herrarDen bör öka 25k poäng.
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS, SAS, Thai Airways, Thai Airways, Air New Zealand
Kabinklass: Business, Business, First, First, Economy
Avreseort: ARN
Destination: CHC
Visa bifogad bild 79039
Flygbolag: Thai Airways, Thai Airways, Lufthansa
Kabinklass: First, First, Business
Avreseort: SYD
Destination: ARN
Visa bifogad bild 79038
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 120000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5378
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Februari 2019
Bokad: Augusti 2018
Jag är inte nöjd med resans upplägg, hittar jag inspiration ska jag försöka ändra på den.
Det vore roligt att flyga något annat än enbart Thai Airways i First.
Vi var i Sydney tidigare i år, därför vill vi fortsätta ut därifrån denna gång. Det är inte säkert att det blir just till CHC, men det fanns ett segment kvar över så jag la till SYD-CHC tills vidare.
Det var en ny regel jag aldrig hört om förut.Nu är det OK igen vad det verkar att ha 2 byten i destinationszonen, inga problem eller frågor när jag bokade:
STO-FRA Lufthansa C
FRA-ICN OZ F
GMP-HND OZ C
HND-BKK TG F
---------------------
DPS-BKK TG C
BKK-HND TG F
HND-LHR NH F
LHR-STO SK Go
Det som förvånade mig var att jag hos Tallin bara kunde boka sista flighten (LHR-STO) med SAS i Go, "du har ingen annan flight med SAS så då kan du bara boka i Ekonomi!?" Enligt Expertflyer fanns tillgänglighet i Plus, efter ifrågasättande från min sida så kollade hon av med Supervisor, men samma svar.
Någon som vet om detta är något nytt, att man inte kan boka Plus om man "bara" har 1 flight med SAS? Enligt Tallin en regel som funnits i ca 6 månader. Har kanske missat något i SAS tydliga kommunikation med sina kunder...
Fick du business på IST-ARN?Smekmånad del 1 bokad....
Singapore Airlines via Moskva dit och Turkish med nya 787-9 och A330 hem
Kommer nog bli toppen i vanlig ordning.
Ska damen med så är det raka spåret.... de konstiga grejerna får man sköta själv! haha
Flygbolag: Singapore Airlines, Turkish
.......