Senaste nytt

COOP Medmera mer

Osten

Medlem
I höstas körde Coop och Hotels.com en kampanj där man skulle få 5p per krona (mot normalt 2p). Villkoren var normala: att man handlade genom coops länk och att man inte använde några andra kampanjkoder. Det skulle dock vara OK att vara inloggad på hotels.com och tjäna nätter parallellt i deras program. ("Självklart samlar du som är medlem i Hotels Reward även bonusnätter.")
Vilket jag var och nätterna är krediterade på hotels rewards men några poäng syns inte till på coop. De "upp till 60 dagar efter genomförd vistelse" som poängen skulle kunna ta är passerade med råge, snarare 90 dagar nu.

Är det någon som får det att fungera med hotels.com och coop?

Hur har det gått för dig @intuition ? Mina genomförda bokningar har det inte trillat in några coop extra poäng för, dock var detta endast 60 dagar sedan. Jag såg nu att de har ändrat, de tidigare "upp till 60 dagar efter genomförd vistelse", till nuvarande :
"Obs: det kan ta upp till 90 dagar efter genomförd vistelse innan du får dina Coop extra poäng insatta på ditt poängkonto." - Hotels.com
 
  • Gilla
Reactions: Gus

intuition

Medlem
Jag har inte fått något för hotels.com. :( Vistelse i november.

Coops redovisning är dock helt under isen. Plötsligt dyker det upp en rad med "Partnerintjäning" och ingen annan information. Och den kan dyka upp när som helst, helt utan avisering och den bakdateras. (Dvs kan läggas till på kontot i april men hamnar i redovisningen under december).

Partners som inte fungerat för mig är Hotels.com och netonnet.

Sedan satte jag mig häromdagen och räknade igenom varenda post (vilket är ett j-vla elände eftersom man inte kan exportera kontot till excel) och då visar det sig att min totala poäng är betydligt större än summan av poäng som är redovisade på kontot!

Kanske är det de saknade partner-poäng som lagts till i totalen men inte i redovisningen. Fast det kan lika gärna vara poäng från den konstiga jul-kampanjen ("5p per krona hos coop" som de gjorde genom att fejka att kunderna hade nått nivå fem och där de enskilda posterna hade fel värde men där summan räknades upp korrekt)
 
Kanske är det de saknade partner-poäng som lagts till i totalen men inte i redovisningen. Fast det kan lika gärna vara poäng från den konstiga jul-kampanjen ("5p per krona hos coop" som de gjorde genom att fejka att kunderna hade nått nivå fem och där de enskilda posterna hade fel värde men där summan räknades upp korrekt)

Instämmer, alla deras kampanjer sätter poängtrappan helt ur spel. Jag har dock alltid fått rätt antal poäng i slutänden. Senast nu i Påsk.
 

M.K

Medlem
Fick äntligen tummen ur och avslutade mitt medmera mer idag. Väldigt positivt överraskad över kundservicen. Gick snabbt med mycket bra bemötande. Jag fick t o m tillbaka senaste årsavgiften trots att det gått ett bra tag sedan jag betalade denna.

Min personliga trend är färre och färre kort för första gången i vuxen ålder. Diners borta, Amex Elite och Premium borta samt nu också Coop. Har kvar Amex Platinum för loungen och priority pass/fast track då jag inte flyger *A, inte spend, samt SAS mastercard för svensk spend och nya Choice mastercard för utländsk spend och på deras hotell. Snart guld igen där från scratch med 44 000 poäng sedan juli. :D

Återkommer dock gärna som kund till Coop om de återigen lanserar något bra för oss flygpoängsjägare :)
 

Geiden

Medlem
Hur har det gått för dig @intuition ? Mina genomförda bokningar har det inte trillat in några coop extra poäng för, dock var detta endast 60 dagar sedan. Jag såg nu att de har ändrat, de tidigare "upp till 60 dagar efter genomförd vistelse", till nuvarande :
"Obs: det kan ta upp till 90 dagar efter genomförd vistelse innan du får dina Coop extra poäng insatta på ditt poängkonto." - Hotels.com

Finn det några fler där ute som har någon feedback på denna Hotels.com deal? Är det samma upplevelse av lotteri som EB Shop?
Har bokat 9n i SYD i slutet på året vilket bör accumulera 115.000 coop points, men efter-claim kommer inte kunna ske förrän 23 Mars 2019.

Kliar lite att kontakta Coop och verifiera att de redan nu kan se att jag de facto bokat detta genom deras sida, men jag antar att de inte kommer kunna/vilja svara på en sådan request. Aldrig efterregisterat med Coop heller så vet inte riktigt hur det funkar. Eftersom det handlar om motsvarande potentiellt 11,500 EB vill jag inte direkt "chansa" att det skiter sig, då kan jag lika gärna ta mina chanser och boka igen via SAS-dealen med hotels istället.
 

Osten

Medlem
Finn det några fler där ute som har någon feedback på denna Hotels.com deal? Är det samma upplevelse av lotteri som EB Shop?
Har bokat 9n i SYD i slutet på året vilket bör accumulera 115.000 coop points, men efter-claim kommer inte kunna ske förrän 23 Mars 2019.

Kliar lite att kontakta Coop och verifiera att de redan nu kan se att jag de facto bokat detta genom deras sida, men jag antar att de inte kommer kunna/vilja svara på en sådan request. Aldrig efterregisterat med Coop heller så vet inte riktigt hur det funkar. Eftersom det handlar om motsvarande potentiellt 11,500 EB vill jag inte direkt "chansa" att det skiter sig, då kan jag lika gärna ta mina chanser och boka igen via SAS-dealen med hotels istället.
Dessvärre upplever jag det som samma lotteri som Eurobonus Shop (även om den blivit bättre). Jag har gjort fyra bokningar via Coops-hotels.com länk. Av dessa ser utfallet ut som följer:
Bokning 1: Poängen trillade in på Coop-kontot efter omkring 75 dagar.
Bokning 2: Poängen trillade in på Coop-kontot efter omkring 90 dagar.
Bokning 3: Inga poäng efter 90 dagar, just nu ett pågående ärende hos Coop, som enligt egen utsago har tagit detta vidare med Hotels.com.
Bokning 4: Inga poäng efter 90 dagar, mailade Coop, poängen trillade då in efter ytterligare 14 dagar.

Så det är svårt att säga...

Jag skulle kontaktat Coop innan för att dubbelkolla, som jag ser det har du inget att förlora på att kontakta Coop.
Om du verkligen behöver poängen, skulle jag nog boka direkt via SAS-dealen. :)
 
Toppen