Senaste nytt

SAS Diamod event Stockholm den 27 september

Timpsi

Medlem
Bra event, men inte jättemycket nytt ändå tyckte jag. Valet av plats är självklart - mycket bättre än förra året så där som på att det är något krångligare att ta sig men det får man leva med. Maten var tyvärr en stor besvikelse för mig - tyckte inga av rätterna var tillräckligt bra för att skriva hem till mamma om. Förväntade mig något mer än kallt småplock. Då var det mycket bättre mat på förra årets event.

Alltid kul att träffa folk som reser mycket och framförallt kunna prata med de anställda som har tid att göra det för en gång skull. Hade ett väldigt kul samtal med en av piloterna när jag förklarade att vi kanske skulle höras över radion framöver, haha! Tack SAS!:)
 
Nämndes något angående:

Eurobonus bonus challenge?
Fryst medlemskap?
Utbyggnaden/renovering av T4 lounge?
Roll over miles?
Mikelleröl i loungerna?
Tokyo linje istället för Hong Kong på ARN?
Multi city-bokning?
 

Dr. Miles

Expert
Tokyo linje istället för Hong Kong på ARN?
Jag pratade med Network ansvariga personer igår om hur kommande linjenät ska se ut.
Stockholm-Tokyo (antagligen Narita) är ett av planen som finns men det hänger på slott på Tokyo Haneda.

Richard Gustafsson sa redan i fjol att SAS skulle vilja öppna Stockholm-Tokyo Narita om de får slott på Tokyo Haneda och flytta Köpenhamn-Tokyo Narita till Köpenhamn-Tokyo Haneda.

SAS siktar på att öppna en ny linje till Tokyo Haneda i 2020 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

EBD_Hakan

Medlem
Nämndes något angående:

Eurobonus bonus challenge?
Fryst medlemskap?
Utbyggnaden/renovering av T4 lounge?
Roll over miles?
Mikelleröl i loungerna?
Tokyo linje istället för Hong Kong på ARN?
Multi city-bokning?

Jag talade med dem om T4 och de sa att de haft det högt på listan länge men att Luftis har planer för ombyggnad av T4. SAS vill inte investera i en ny lounge om det finns risk att den behöver rivas direkt efter. Så fort Luftis tar sitt beslut så kommer man direkt ta beslut om loungen. Jag ställde även frågan om det var administrativt på luftis eller om det var något politiskt beslut (vilket med nuvarande situation skulle kunna försena ytterliggare) men de sa att det ligger helt hos Swedavia. Tyvärr har de dragit ut på det länge redan så därav att inget händer.
 
Toppen