Senaste nytt

Reserapport - Swiss First 777

BusinessClass

Redaktör
AV: Vixit   Ny på forumet, halkade in på ett bananskal via Google till .no och sedan .se. Tänkte dra ett strå till stacken genom att ge min syn på Swiss First, eftersom jag gjort 10 enkelresor under det senaste halvåret (8x SIN, 1x SFO, 1x YUL) och har två returresor bokade nästa månad (SIN…
 

Vixit

Medlem
Imponerande resor. Nyfiken på i vilken bransch du jobbar när du ges möjlighet till dessa resor.

Yrkesmässigt har jag en global roll på ett företag inom Fortune 150. Jag kan inte boka First på företagets räkning, men gör ibland en deal med resebyrån så att de splittar kostnaden i två delar: vi tar fram resans pris i Affärsklass samt First, bokar biljetten i First, företaget faktureras affärsklasspriset enligt policy, överskottsbeloppet tar jag på mitt privata kreditkort. De flesta resorna under året gör jag dock i affärsklass P eller Z.

Har även en hel del privata resor, då sambon blivit särbo pga temporär placering i Asien och äldsta dottern studerar i Nordamerika. Då kommer poäng och eVouchers väl till hands.

Allt som allt gissar jag på 450-500k statuspoäng med Star Alliance i år; jag försöker hålla mig till dem - även om jag ibland inte kan undgå att snegla på trevliga reserapporter från andra bolag och fundera på ”grönare gräs”...
 
Last edited:
Toppen