Senaste nytt

SAS Amex - Numera ett kreditkort

Valley

Medlem
Fick bekräftat att SAS Amex inte längre är ett betalkort. Utan ett kreditkort.

Nackdelen blev då att det inte går att köra Autogiro :(
Glömde dock att fråga om jag som innehavare av Gold kan få värvarbonus. Har väl varit lite olika uppfattning om det.
 

Valley

Medlem
Antar att de flesta banker kan betal E-fakturor med automatik, dvs resultatet blir detsamma som för autogiro. Personligen har jag swedbank o det fungerar utan problem
e-Fakturan måste du väl själv godkänna. Måste i alla fall jag göra. Så kan du också ändra belopp, etc.
Hade tänkt jag skulle slippa den delen.
 

Delayed

Medlem
Njet, Swedbank har jag något dom kallar för "Autobetalning" resultat blir detsamma som vid autogiro.
Betyder det att man kan få totalbeloppet på "fakturan" betalt med automatik och inte enbart "lägsta belopp att betala"? Jag vill alltså att kortet ska fungera som ett "betalkort" där alla inköp på fakturan betalas automatiskt varje månad.
 

Vic

Medlem
Ja, jag gör så. Handelsbanken fungerar så att när efakturan anländer läggs automatiskt en kommande betalning in lagom till förfallodagen så behöver man inte göra något mer för att den ska betalas, men man kan också avbryta den eller bara få upp fakturan som pdf.
Betyder det att man kan få totalbeloppet på "fakturan" betalt med automatik och inte enbart "lägsta belopp att betala"? Jag vill alltså att kortet ska fungera som ett "betalkort" där alla inköp på fakturan betalas automatiskt varje månad.
 

Syversen

Medlem
Ja, jag gör så. Handelsbanken fungerar så att när efakturan anländer läggs automatiskt en kommande betalning in lagom till förfallodagen så behöver man inte göra något mer för att den ska betalas, men man kan också avbryta den eller bara få upp fakturan som pdf.

Och då läggs den in med totalsumma och inte "lägsta belopp att betala"? Jag har en bank som inte erbjuder någon automatik kring e-faktura, men blir ändå nyfiken :) Man hade iallafall önskat en funktion så man slipper att själv justera till det fulla beloppet varje månad när man hanterar sina e-fakturor. Men då skulle det bli färre säsonger av Lyxfällan kanske...
 
Toppen