Senaste nytt

Söker: Göteborg - Auckland, Januari till Mars 2018

Bjorken

Ny medlem
Hej!

Nu ska vi äntligen boka vår första 2-4-1 bonusresa. Jag har läst om många bra tips och imponerande bokningar här på forumet samt gjort egna sökningar med United, ANA och Aeroplan. När jag nu äntligen fått min 2-4-1 biljett för 2019 så tycker jag alternativen för oss blir rätt få i business, men då jag är en riktig nybörjare på detta så hoppas jag på något bra tips från er här på forumet.
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg (Köpenhamn eller Stockholm vid behov)
  • Var är din destination? Auckland, New Zeeland
  • När vill/behöver du resa ut? 6-12/1 2019 (helst tidigt i veckan)
  • När vill/behöver du komma hem? 3-8/3 2019
  • Hur länge vill du vara borta? +/- 8 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna + 14 månader barn (sitter i famnen)
  • I vilken kabinklass? Business (eller First om det nu skulle finnas)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) En 2-4-1 kupong, 120 000 poäng per person och 5000 kr per person
  • Vad är det viktigaste för dig? Smidig långresa med litet barn
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigtvis men en längre layover någonstans är heller ingen nackdel då det kan vara fint med en liten paus.
Jag inser att vi säkert är ganska sent ute med bokningen men är väldigt tacksam för alla tips jag kan få.
 

palmen

Moderator
Gjorde en sökning på SAS Award sökning och hittar följande för utresan för 2 vuxna den 6e januari.
Det finns massa alternativ att ta sig till Istanbul den 6e som ni kan ändra till om det passar er bättre.
upload_2018-9-16_23-27-8.png

upload_2018-9-16_23-31-58.png


Hemresan kan sedan se ut så här
upload_2018-9-16_23-33-10.png

upload_2018-9-16_23-33-59.png


Fullt medveten om att det inte är optimala tider på något sätt och lite "omvägar" Men då du är misnt ett halvår sen för att ha valmöjligheter över absoluta peak season via Asien så skulle jag nog säkra upp något nu och sedan göra en ändring om något bättre dyker upp.
 

chazzie

Medlem
Att det ens finns platser så här nära inpå är ju nästan otroligt!

Kan det vara så att Air New Zeeland har släppt mer awards i business? Jag hittade inget förutom enstaka på kortare flygningar (4h mellan NZ och Australien) när jag sökte i juli och bokade min resa i februari.
 

Bjorken

Ny medlem
Tusen tack för bra och otroligt snabba svar! :) Inser nu mer än tidigare hur bråttom det är, blev rätt stressad när jag läste att det är "otroligt" att det finns något kvar över huvud taget.. Letade ett tag för att hitta samma resa (får bara upp ekonomiresor i SAS awards sökning av nån anledning men den fanns också på Uniteds sida) och satt 30+ min i kö till Tallinn utan att komma fram, är det nått man måste räkna med kanske? Det var i alla fall all tid jag hade i dag men har satt av mer tid till i morgon bitti när dom öppnar och hoppas verkligen att resan som beskrivet över fortfarande finns kvar då.
 

palmen

Moderator
Tusen tack för bra och otroligt snabba svar! :) Inser nu mer än tidigare hur bråttom det är, blev rätt stressad när jag läste att det är "otroligt" att det finns något kvar över huvud taget.. Letade ett tag för att hitta samma resa (får bara upp ekonomiresor i SAS awards sökning av nån anledning men den fanns också på Uniteds sida) och satt 30+ min i kö till Tallinn utan att komma fram, är det nått man måste räkna med kanske? Det var i alla fall all tid jag hade i dag men har satt av mer tid till i morgon bitti när dom öppnar och hoppas verkligen att resan som beskrivet över fortfarande finns kvar då.
Det är ibland kö till Tallinn. Vad det gäller award resor så riskerar de att försvinna för varje minut man väntar, av den anledningen ska de bokas så fort det går. De är trots allt 100% a bokningsbara så om man ändrar sig spelar det ingen roll. Man får tillbaka allt, pengar, voucher, poäng (förutsatt att inget av dom gått ut)
 

Bjorken

Ny medlem
Tack igen för hjälpen, klockan 09:02 hade jag kommit fram till Tallinn :) Dessvärre så var Peking - Auckland såklart inte längre tillgänglig, och var nog inte det i går morse heller då jag inte kunde hitta resan på SAS awards. Enligt Tallinn så stämmer inte United.com sökningar alltid med verkligheten. Men, tack vare en mycket hjälpsam tjej i Tallinn fick jag i alla fall till en bokning. Samtliga sträckor i business, utom resan hem från Stockholm till Göteborg :)

Utresa (6-8:e Januari)
Göteborg Stockholm SAS
Stockholm Delhi Air India 787-8
Delhi Singapore Singapore airlines 787
Singapore Wellington Singapore airlines 777-200ER

Hemresa (2-4:e Mars)
Wellington Singapore Singapore airlines 777-200ER (23 timmar stopp i Singapore)
Singapore Bangkok Thai Airways A350-900
Bangkok Köpenhamn Thai Airways 777-300ER
Stockholm Göteborg SAS

En del hit-och-dit och Wellington istället för Auckland men på det stora hela så tror jag detta blir rätt bra, olika flygbolag och flyg blir spännande om inte annat. Har ni några kommentarer, är det nått jag borde se på att ändra?
 
Toppen