Senaste nytt

Wings onboard courier

Dr. Miles

Expert
Tvingas man sitta i economy på en sådan rutt?
Det beror på vad man transporterar.

T ex om man transporterar något stort (som ändå får plats i handbagage) och uppdragsgivaren inte vill att checka in det som incheckat bagage, kan det hända att man åker med högre kabinklass som tillåter flera handbagage.
När det gäller större kolli (incheckat), kan man betala sig för extra tillåtna vikt när man reser i Economy, men fler handbagage kan man inte köpa till. I alla fall jag känner inte till något flygbolag som erbjuder sådant.


Bl a mätningsinstrument och vissa mold (t ex gjutform osv) vill man inte gärna check in som incheckat bagage.
 

Brandten

Medlem
Ouch, det är en jädra lång resa...
Kollade som hastigast på Kayak.com som hittade snabbaste på 23h (+ARN-HEL) enkel resa, så helt klart en jädra lång trip!

Synd det inte blir livetråd igen :)
Jag har styrelsemöte imorgon och hinner inte hem i tid så efter mycket övervägande fick jag tyvärr tacka nej till uppdraget.
Då hoppas vi bara att det inte registreras på så vis att "han där tackar ofta nej så han får inga fler förfrågningar".

Tvingas man sitta i economy på en sådan rutt?
Vet inte, har inte kollat villkoren så noga men borde kanske läsa på lite.

Om jag mins rätt så bokar man väll allt själv och lämnar fram det pris på billigast och snabbaste man hittar till sin agent som frågar kund. Men kan ha fel.
Snabbaste och i det här fallet billigaste var AF (HEL-CDG-SCL) och KLM (SCL-EZE-AMS-HEL) på 19,45h + 23,35h (economy) för ca 28000 SEK.

Undrar hur de tänker när man bokar, snabbaste eller billigaste kan ju skilja sig rätt rejält.
 

forte

Ny medlem
Wings ska man akta sig för. Har ett dåligt rykte och känns allmänt oseriösa. De ska tydligen ha struntat i att betala sina OBCs vid flera tillfällen, vilket i sig kan röra sig om rätt betydande belopp på längre sträckor. Måste vara frustrerande då man ofta ligger ute med en hel del belopp, förutom flyg och hotell. Någon härinne som varit utsatt för det?
 

forte

Ny medlem
Tyvärr inget mer konkret än snack. Personer inom branschen med mångårig erfarenhet från den här typen av logistikverksamhet och som jag bedömer som väldigt proffsiga och seriösa. Själv har jag ingen erfarenhet alls av Wings, men ställer mig tveksam.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag fick samma Mail som brandten, men i och med att man inte fått något Mail alls på evigheter så öppnade jag inte mailet fören någon timme senare. I det här fallet så var det 4 väskor/boxar som skulle färdas, antar att det hade blivit någon dyrare variant av resa.
 

Brandten

Medlem
Fick ett uppdrag idag och tänkte bara bumpa tråden med den informationen så vi ser ungefär hur ofta uppdragen kommer.
Får väl återkomma med info om ersättning och lite sånt när jag hittat villkoren och kan läsa hur mycket man kan/får visa/berätta här på forumet.

Uppdraget var i alla fall mellan HEL-SCL ikväll. :)

Nu kom det ytterligare ett uppdrag ARN-LYS som jag tyvärr inte kan ta nu heller då jag är själv hemma med MiniBrandten och Wings lär knappast godkänna resesälskap. :)
 
Toppen