Senaste nytt

Vilken söksida för flygbiljetter tycker du är bäst?

micsjo

Medlem
Då är det nog bara en skitdålig sökmotor

De tjänar sina pengar på besparingen. Du vill boka biljett X för 22k SEK. De föreslår då biljett y (samma flight) för 10k SEK. Normal deal är att byrån då har "sparat" 12k SEK och kan ta betalt 6k SEK. Det är bra betalt med 50% av "besparingen"
 

Homer

Medlem
Google har (med flit?) försämrat ITA matrix. Det värsta är att man inte längre kan söka resor med utresa i olika länder (tex söka en resa som startar antingen i CPH, ARN eller OSL.) Det gör att min tidigare metod att börja brett med matrix och sedan gå till resp flygbolag inte riktigt fungerar längre och jag experimenterar ganska mycket med olika bokningssidor utan att ha hittat någon riktigt bra.
flygresor.se har fungerat hyfsat för mig, lika så expedia, speciellt när det gäller att boka rutter som flygbolagets egen hemsida inte klarar.


Går väl att söka med Google Flights ? fast det är en begränsning på 5? städer.
 
Kanske en dum fråga, men får ni någonsin upp samma (eller liknande) fare som på ITA Matrix i Kayak/Chipmunk/någon av flygbolagen som länkas till i ITA powertool?

Bör man ringa flygbolagen istället för att ha bäst chans eller hur gör man?
Ja, jag bokade denna [Business class] Norge/Linköping-Istanbul T/R, Air France, fr 6.600 NOK / 6.800 SEK inkl. skatter | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor med ITA Matrix PowerTools hos Delta.
 
Toppen