Senaste nytt

Vilken söksida för flygbiljetter tycker du är bäst?

bstark

Medlem
Påbörjade en jämförelse mellan de vanliga motorerna men kan aldrig riktigt i mål. Men en av de bättre bland de "vanliga" är som fly4fyn säger flygresor. Den har många bra funktioner, klarar multisegment och man kan få fram bra priser.

Andra som kan vara värt att söka på är mrjet och resia. Kayak har många avancerade funktioner med missar på att hitta biljetter till bra priser. Däremot har de en rätt bra ihpone-app som är värd att tanka ner. Tex kan man få "price alerts".
 

agehall

Medlem
Finns fortfarande inget som kommer i närheten av ITA Matrix. Den är överlägset bäst så länge man förstår sig på hur man ska använda den. Väl värt att lägga ett antal timmar på att lära sig detta dock.
 
Vad har vi för bästa sökmotor 2018?
Det beror på, men jag har inte märkt någon skillnad under just 2018.

ITA Matrix: Om man vill hitta/boka komplexa itineraries eller om bokningsklassen är viktig.

Flygresor.se: Ger oftast bäst pris på "vanliga resor" och brukar kunna hitta resebyråavtalspriser och itineraries med blandade flygbolag som ITA Matrix inte klarar av. Man kan inte styra bokningsklassen, men ofta går den att kontrollera genom att klicka på Tripmonster (klicka därefter på biljettregler) eller Expedia (man behöver dock inte köpa biljetten av någon av dessa två resebyråer). Man kan även lägga in prisbevakningsalerts.

Kayak: Bäst om man vill testa olika point of sales (exempel: Slå mig på att hitta billigaste resan till USA/NYC från Göteborg | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ) och visar ibland lågprisbolag som Flygresor.se (i synnerhet utanför Europa) inte hittar.

Skyscanner: Bra om man vill hitta billiga resmål under specifika datum.
 

aldrighemma

Medlem
Grundregeln är dock alltid "boka hos flygbolaget".
Om möjligt direkt på hemsidan från det bolag som "äger" största delen av resan.
Men då kan man ju inte välja bokningsklass på dom flesta bolag?, återstår väl att ringa antar jag.

BookWithMatrix.com, installera ITA Matrix PowerTools eller ring flygbolaget (telefonbokningsavgift kan tillkomma).
Jag provade BookWithMatrix på kul, en enkel svensk inrikesresa som skulle kosta SEK3600, kostade SEK35.000 enligt alternativen på den sidan :(
 
Toppen