Senaste nytt

toer00

Medlem
Jag och frugan har bestämt oss att åka till St Petersburg (Ryssland) över nyår.
Var bor man då lämpligast? Four Seasons...?

Kraven är som vanligt (då det gäller oss):

- 5 Stjärnor
- Centralt läge
- Bra service
- Bra Restauranger på och i närheten av hotellet.
- OM Executive lounge med Champagne finns... Stort Plus! :)
- Prisnivå, inte så viktigt...
 
Hotel Astoria eller som du nämnde Four Seasons är väl två hyfsade kandidater.

Annars ser Lotte Hotel St. Petersburg väldigt trevligt ut med deras rooftop bar med fin utsikt. Samma med So Sofitel så om jag hade rest över nyår så hade det blivit Lotte Hotel eller So Sofitel, mest troligtvis Lotte då det ger lite mer Ryss-känsla över det hela än Sofitel som känns som vilket modernt hotel som helst i Europa.

Har inte varit på något av dessa hotell, endast läst en del.

Hoppas ni får en trevlig resa!
 
Last edited:

Grusja

Medlem
Astoria är en riktig klassiker med historia och själ. Kan även rekommendera Grand hotel Europe, fint läge och kanonbra service.
 

lilydock

Medlem
Åh! Jag blev inspirerad! Har funderat på var man ska ta vägen över nyår...

Sorry för småhijack, men om någon kan addera tips på bra femstjärnigt med pool/spa till listan så vore det härligt.

Någon som har koll på visumpriset?
 

Grusja

Medlem
@lilydock SO Sofitel har Bliss Spa om man gillar konceptet. Grand Hotel Europe har en mindre anläggning med dopp-pool och Carita-skönhetssalong med bästa hudterapeuter i stan :) Ett vanligt singel/dubbelvisum kostar 350 kr plus serviceavgift på ca 300 kr.
 

toer00

Medlem
Tja FS verkar få den bästa kritiken, några tiondelar bättre än Belmond. Men och andra sidan, 6st rest inkl Kaviar/Vodka bar... och egen loge på Mikhailovsky Theater... tål att fundera på...
 
Toppen