Senaste nytt

Söker: 2-4-1 resa till Asien

Försök att undvika Thai om du kan. De har många biljetter men vare sig C eller F är ärligt talat särskilt bra. F-loungen på BKK är egentligen det enda positiva med dem. Deras C-klassäten är i min smak direkt obekväma pga att de känns trånga och jag är ovän med deras trepunktsbälte. En underskattad partner är Austrian. Jag reser mycket (alltid i C) och gärna med LH-gruppen men Austrian är det enda bolaget som jag aldrig har stött på ett problem med. Speciellt deras personal är väldigt smidiga och befriade från konflikter. Mot den bakgrunden skall du glömma Air China. Möjligen kan du använda dem för ett lokalt hopp, men inte mer. Turkish har också många biljetter, men där kan andra fylla in med sina erfarenheter. Jag har ingen själv. All-in-all så är min eget 1:a-handsval ANA från LHR. Där nöjer jag mig med C-klass i en 777. Happy days. De flyger också från BRU vilket är en bra doldisflygplats med en bra Star Alliance lounge (för EU-fiffen), samt Brussels egen.
Jag å andra sidan tycker Thai F är i klass med de andra bolag jag åkt med, har i och för sig bara två flighter med Thai. Jag gillar deras service, även om man ibland måste säga till mer än två gånger. Å andra sidan är jag inte av de som måste bli tilltalad med namn, jag nöjer mig med fyra eller fem caviarserveringar.
 

MrC

Medlem
Tror det blir svårt med Singapore Airlines, ser nästan bara F1 eller F2 i expert flyer, någon enstaka F3.
Ser ingen F4 på något av dina datum eller andra runt om.

Okej, tack för att du tittade ialf.

Ett alternativ som kanske finns

Visa bifogad bild 79411


Det här låter som det absolut bästa alternativet, hittills. Tack
 
Jag är nog lite trött i skallen men tycker första inlägget är lite rörigt med vad du är ute efter.
Förstår jag rätt att du vill följande @MrC

Start: Stockholm
Slut: Bangkok eller Singapore

Hem
Start: Bangkok eller Singapore
Slut: Stockholm

Är open jaw ett alternativ?

Ang datumen är det antingen
Ut: 27/3-30/3 Hem: 18/4-21/4
eller
Ut: 3/4-6/4 Hem: 25/4-28/4
eller är det en blandning av alla datumen så tex
Ut: 27/3-30/3 Hem: 25/4-28/4 ?
 
Last edited:

MrC

Medlem
Jag å andra sidan tycker Thai F är i klass med de andra bolag jag åkt med, har i och för sig bara två flighter med Thai. Jag gillar deras service, även om man ibland måste säga till mer än två gånger. Å andra sidan är jag inte av de som måste bli tilltalad med namn, jag nöjer mig med fyra eller fem caviarserveringar.

Tack för input, uppskattar synpunkter då jag inte testat Thai F själv
 

MrC

Medlem
Jag är nog lite trött i skallen men tycker första inlägget är lite rörigt med vad du är ute efter.
Förstår jag rätt att du vill följande.

Start: Stockholm
Slut: Bangkok eller Singapore

Hem
Start: Bangkok eller Singapore
Slut: Stockholm

Är open jaw ett alternativ?

Ang datumen är det antingen
Ut: 27/3-30/3 Hem: 18/4-21/4
eller
Ut: 3/4-6/4 Hem: 25/4-28/4
eller är det en blandning av alla datumen så tex
Ut: 27/3-30/3 Hem: 25/4-28/4 ?

Med facit i hand har du nog tyvärr helt rätt, det blev mycket text.

Open Jaw är absolut ett alternativ. Ett alternativ av många som jag ursprungligen kollade på var enligt nedan men är öppen för andra också för att få se olika platser och testa olika flygbolag

Stockholm-Frankfurt-Bangkok-Bali
Singapore-Tokyo-London-Stockholm

Gällande datumen så är det:

Ut: 27/3-30/3 Hem: 18/4-21/4
eller
Ut: 3/4-6/4 Hem: 25/4-28/4

Resan blir då ca 3 veckor

Återigen tack för hjälpen
 
Här är två alternativ som går ner 4/4 med Asiana F :)
Kanske var den du hitta?

Ner till Bankok, finns med ev lite kortare layover i Seoul ICN
upload_2018-9-9_17-55-11.png


Ner till Bali, finns ev med lite kortare layover i Seoul ICN och Bankok BKK
upload_2018-9-9_17-57-45.png
 

MrC

Medlem
Här är två alternativ som går ner 4/4 med Asiana F :)
Kanske var den du hitta?

Ner till Bankok, finns med ev lite kortare layover i Seoul ICN
Visa bifogad bild 79419

Ner till Bali, finns ev med lite kortare layover i Seoul ICN och Bankok BKK
Visa bifogad bild 79420

Nej, jag har inte hittat med Asiana, enbart med Thai. Tack : )

Båda alternativen ser väldigt bra ut, där de sista till och med är lite bättre men är det möjligt med tre stopp i Asien?
 
Jag kan inte söka mer idag på Award Fares, sökt över 100 sökningar idag...
Hittar inget passande First hem, du vill inte åka Air China...

Fastnar lite i tankarna för hemresan så hittar inget bra just nu :(
 
Toppen