Senaste nytt

Plåta Boxen - mat i SAS Plus inom Europa

Status
Stängd för vidare inlägg.

fcx

Medlem
Eh, va? Som plusresenär ska man ju få ta vad man vill ha på menyn, när man vill. Står ingenstans "du är välkommen att välja fritt i menyns sortiment efter försäljning av dessa varor i go".

Nej, den "rättigheten" togs bort i samband med att kuben infördes. Nu står det:

Our dedicated service is always complimentary
for PLUS travelers. Depending on your
destination and the time of day you’ll be
offered a healthy breakfast, a well composed
meal or a variety of crafted snacks and drinks.
Your cabin crew will inform you about the menu
of today’s flight. Enjoy
 

Hafermann

Medlem
Nej, den "rättigheten" togs bort i samband med att kuben infördes. Nu står det:

Our dedicated service is always complimentary
for PLUS travelers. Depending on your
destination and the time of day you’ll be
offered a healthy breakfast, a well composed
meal or a variety of crafted snacks and drinks.
Your cabin crew will inform you about the menu
of today’s flight. Enjoy
Min erfarenhet är att det inte är problem att få det man önskar utöver box. Men har kanske haft tur?
 

Homer

Medlem
Du ska få vad du vill av dryck, snacks och fikabröd. Det är när du vill ha mer mat (smörgås, sallad, pizza) som det kan börja knorras.

Nja, inte nödvändigtvis mer men något annat än kuben - eller en annan kub, den som säljs i go...

Hur svårt skulle det vara att de gjorde tvärtom, att man direkt fick välja mellan två olika saker, det som blir över kan de ju sälja i go. (kycklingkuben och dagens kub)
 
Last edited:

Hissen

Medlem
Jag har skrivit det förr, men det är värt att upprepas: Den där kycklingkorvanrättningen i kubform är något av det mest oätliga jag har smakat. Och då har jag ändå ätit en hel del genom åren....

Smaken är delad som sagt...Den boxen är en av väldigt få som jag tyckter är hyfsad...
 

Jönsson

Medlem
Har börjat flyga en del SAS efter sommeren (åtta flygningar i augusti) och än så länge har jag inte blivit nekad en enda produkt som jag har bett om. I och för sig har jag inte testat att be om alla de produkter som fcx nämner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen