Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

WTP

Medlem
Kan Amex "tvinga" mig att byta mitt SAS AMEX Premium betalkort till kredit nästa gång det är dags att byta kort?
Kan alldeles för lite om det här :(
 

palmen

Moderator
Kan Amex "tvinga" mig att byta mitt SAS AMEX Premium betalkort till kredit nästa gång det är dags att byta kort?
Kan alldeles för lite om det här :(
De kan säkert göra det, men inte varit så tidigare för de som fått nya kort. Kommer dock en hel del erbjudanden om att byta till de nya korten.
 
  • Gilla
Reactions: WTP
Kan Amex "tvinga" mig att byta mitt SAS AMEX Premium betalkort till kredit nästa gång det är dags att byta kort?
Kan alldeles för lite om det här :(
Det kan de säkert göra, men de skulle förmodligen förlora många kunder på det. Jag vill inte ha platinum eller elite kreditkort. Jag gillar mina betalkort.
 

Berglund

Medlem
Med tanke på att produkten inte längre kan nytecknas, tror jag att det bara är en tidsfråga innan de kommer meddela att betalkortsprodukten kommer att avslutas vid tidsperiod X, Y och Z. Men tills vidare fortsätter de att existera sida vid sida.
 

agehall

Medlem
Med tanke på att produkten inte längre kan nytecknas, tror jag att det bara är en tidsfråga innan de kommer meddela att betalkortsprodukten kommer att avslutas vid tidsperiod X, Y och Z. Men tills vidare fortsätter de att existera sida vid sida.
Jag tror faktiskt man kommer låta dem självdö - ser inte incitamentet för AmEx att tvinga över kunder på kreditkortsprodukterna.
 

Berglund

Medlem
Jag tror faktiskt man kommer låta dem självdö - ser inte incitamentet för AmEx att tvinga över kunder på kreditkortsprodukterna.
Amex har tagit bort betalkorten | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag håller med, ett mycket litet incitament. Dock infinner sig vid något tillfälle gränsen för när det inte alls lönar sig med två separata system med både betalkort och kreditkort och då utgår jag från att de förstnämnda kommer stängas ned.
 
Toppen