Senaste nytt

SAS aktier

Cashback

Medlem
Jag är sedan flera år långsiktig ägare i Norwegian så jag vill inte ligga för tungt i flygsektorn. Har även några SAS-preffar kvar även om det mesta är inlöst. Trevlig vinst på ganska kort tid helt enkelt. Med tanke på hur mycket den steg på rapport skulle jag säga att det var ganska låg risk i traden dessutom.

Kollar man tidigare i år så vände den runt de här nivåerna så tekniskt måste vi bryta toppnoteringarna från februari-maj för att kunna klättra högre. Mycket möjligt att den gör det men risken jämfört med när jag gick in har ökat så på kort sikt ser jag dålig risk/reward och sålde därför.

Alltid trevligt med vinster, grattis.

Jag tror dock på fortsatta stigningar och sitter kvar med allt. Aktien ser urstark ut och speciellt SEB köper allt de kommer över. Trafikrapport nu på fredag också med på bra siffror igen? Mycket mindre inställda flyg i augusti också.
 

M.K

Medlem
image.jpeg


Mycket trevliga siffor i dagens trafikrapport. Ny ATH i antalet passagerare med bra intjäning. Intressant beräkning från norska E24.
 

M.K

Medlem
& vilka poster som går nu! Stora motstånd sveps bort. Är det nu det sker att vi lämnar träsknivåerna? En stängning i e.m en bit över 23 sek hade varit mycket positiv i min bok!
 
Toppen