Senaste nytt

Vad räknas som "familj" hos SAS?

Marric

Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd. Men kan man gästa 4 familjemedlemmar i spärren utan att prata med loungepersonalen om man är EBG på ARN T5?
Då kan man väl gästa 4 vilka som helst?
Eller fungerar automatisk gästning bara med 1 person?
 

Hachans

Medlem
Ja, men det är inte tänkt så. Överutnyttja inte denna feature för då blir det bara sämre för alla.

Det är bara en tidsfråga innan detta begränsas. Någon sa att det kommit upp en liten panel någonstans där man ska trycka in hur många man gästar innan man går igenom gaten.

Annars önskar jag mig kontroll som på Lufthansa etc. ska du gästa kan du helt enkelt inte gå i den automatiska gaten utan ditt sällskap där vackert visa upp sig i repan. SAS personal står ju redan där och jag tycker det är lite oklart vad de gör mer än skriker ”guld först” när man går in.
 

Lauda 777

Medlem
Det är bara en tidsfråga innan detta begränsas. Någon sa att det kommit upp en liten panel någonstans där man ska trycka in hur många man gästar innan man går igenom gaten.

Annars önskar jag mig kontroll som på Lufthansa etc. ska du gästa kan du helt enkelt inte gå i den automatiska gaten utan ditt sällskap där vackert visa upp sig i repan. SAS personal står ju redan där och jag tycker det är lite oklart vad de gör mer än skriker ”guld först” när man går in.

Det finns redan i vissa lounger, i Oslo får man ange om man ska gästa eller inte på en panel. Mycket bra.
 

Berglund

Medlem
SAS personal står ju redan där och jag tycker det är lite oklart vad de gör mer än skriker ”guld först” när man går in.
Exempelvis har de därifrån löst uppgradering till SAS Business för mig. Så slapp jag gå hela vägen till F-piren och tillbaka. Sjukt uppskattat är också när H* och R* inte bara kommer ihåg mitt namn utan dessutom mitt helt statuslösa sällskap!

Jag älskar SAS!
 

STO-ARN

Medlem
Det finns redan i vissa lounger, i Oslo får man ange om man ska gästa eller inte på en panel. Mycket bra.
Apropå Oslo - jag var där för två veckor sedan och gästade in, till Guldloungen, en gäst via mitt EBG-kort. Då fanns ingen frågepanel, så antar detta är nyligen installerat...?
 

Kris

Medlem
En kort sväng tillbaka till tidigare ämne i tråden. Var länge sedan jag gästat in någon i SAS lounge på familje-meriter (övriga fam. har haft EBG), men kommer snart att vara i position att resa med bl.a. mina då statuslösa föräldrar. Kikade kort på SAS hemsida EuroBonus-medlemsnivåer | SAS där det nu går att läsa

Du får ta med dig en vän eller upp till fyra familjemedlemmar in i loungen om ni reser med SAS, Star Alliance eller Widerøe.

D.v.s. ingen kommentar vad som räknas som familj längre. Någon som vet vad som gäller officiellt mht föräldrar och gästning nu för tiden?
 

ekf

Medlem
D.v.s. ingen kommentar vad som räknas som familj längre. Någon som vet vad som gäller officiellt mht föräldrar och gästning nu för tiden?
Om du klickade vidare i några steg från din länk hade du hittat denna sidan:
Besök våra lounger – dra nytta av Wi-Fi, mat och dryck | SAS

”Ta med familjen: Om du har EuroBonus Guld- eller Diamant-kort kan du ta med familjen (maka/make/partner/föräldrar och egna barn – högst fyra familjemedlemmar) till SAS Lounge när familjemedlemmarna också reser med SAS eller Star Alliance.”
 
Toppen