Senaste nytt

Dubbla poäng 14-16 Sep, SAS Mastercard Premium

Syversen

Medlem
Fick nyss följande mail, kampanjen måste "aktiveras" genom att klicka på knappen i mailet:

upload_2018-9-3_9-36-50.png
 

Mr.cake

Medlem
Då var det dags för ytterligare en 2x poäng kampanj på köp med SAS mastercard premium.

"
TRE DAGAR MED DUBBLA POÄNG PÅ DITT MASTERCARD PREMIUM
Den 14–16 september får du tre dagar med dubbla poäng på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium – och alla eventuella tillhörande PointEarner.1 Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kr, normalt upp till 25.2

OBS! Anmäl dig senast 8 september om du vill ha dubbla poäng."

Villkor
1 Dubbla poäng gäller inte kontantuttag. Erbjudandet är personligt och kan inte överlåtas. Tänk på att när du handlar på internet så godkänner du att beloppet dras på ditt kort, men transaktionen kan komma att genomföras senare. Det är datum för transaktionen som ligger till grund för dina Extrapoäng.

2 Den 14–16 september 2018 får du 30 Extrapoäng per 100 kr vid köp i svenska kronor, 40 Extrapoäng vid köp i utländsk valuta och 50 Extrapoäng vid köp av flygbiljetter på sas.se.
 

Attachments

  • IMG_20180903_093129.png
    IMG_20180903_093129.png
    329,3 KB · Visningar: 447

Cashback

Medlem
Trevligt! Tänkte se om jag kan pricka in ett lite större köp i utländsk valuta i samband med detta. När bör man göra köpet för att ha störst chans att få dubbla poäng? Köpet sker online om det spelar någon roll. Tänker i och med att det är över helgen så transaktionen inte hamnar på måndagen efter kampanjen. Bör man göra köpet på fredagen eller rent av redan på torsdagen? Någon som har erfarenhet från liknande situation med SAS Mastercard Premium?

@palmen och @squeezen - Tack för hjälpen!
 
Last edited:

palmen

Moderator
Trevligt! Tänkte se om jag kan pricka in ett lite större köp i utländsk valuta i samband med detta. När bör man göra köpet för att ha störst chans att få dubbla poäng? Köpet sker online om det spelar någon roll. Tänker i och med att det är över helgen så transaktionen inte hamnar på måndagen efter kampanjen. Bör man göra köpet på fredagen eller rent av redan på torsdagen? Någon som har erfarenhet från liknande situation med SAS Mastercard Premium?
På fredag är det som är bäst för dig, det är transaktionsdatum som räknas, inte när de drar pengarna. Köper du något på torsdag kommer det med största sannolikhet bli torsdag som transaktionsdatum och du missar då detta.
De gånger det blir fel är när man handlar och stället man köper ifrån inte redovisar köpen på den dag transaktionerna är gjorda. Skulle säga att i Sverige så är det ytterst ovanligt att det sker.
 

squeezen

Medlem
Trevligt! Tänkte se om jag kan pricka in ett lite större köp i utländsk valuta i samband med detta. När bör man göra köpet för att ha störst chans att få dubbla poäng? Köpet sker online om det spelar någon roll. Tänker i och med att det är över helgen så transaktionen inte hamnar på måndagen efter kampanjen. Bör man göra köpet på fredagen eller rent av redan på torsdagen? Någon som har erfarenhet från liknande situation med SAS Mastercard Premium?
brukar normalt inte vara några problem, jag har aldrig råkat ut för trubbel varken vid köp i utlandet (fysiskt på plats) eller internetköp trots att de påpekar just internetköp i mailet.
Spontant kan man väl säga att köpa så tidigt du kan, ingen anledning vänta till 16:e om du kan köpa 14:e lika gärna.

edit: "så tidigt du kan" så menar jag såklart inom kampanjens period... dvs fredag.
 

CJR

Medlem
Undrar varför jag inte får dessa mail? Gäller det bara för Diamond kanske? Är EB Guld och har premium-kortet.
 

Flyingandy

Medlem
Jag fick inte heller förra kampanjen, så jag ändrade i mina preferenser på min profil på SAS. Först bockade jag av mail-prenumerationen och efter det gick jag in igen och aktiverade den igen. Och idag fick jag jag mail om kampanjen:)
 
Toppen