Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Henrik_B

Medlem
Nu till det jag egentligen hade tänkt fråga om. Hur många dagliga accesser gäller? Vet att bla. PP-loungerna har en spärr på två timmar innan man kan registrera sig igen. Har en överdagenresa imorgon och tänkte ta både frukost och middag på Pontus.

Svarar mig själv för intresserade tittare. Det finns ingen spärr på antal besök per dag.

Åkte även några turer med airside-bussen för första gången. Hade ankommande DY-flyg från MMX till T5, buss till T4, tillbaka till T5 med samma buss. Höll på att gå i många Arrival-fällor på vägen. Boardingkortet hade hunnit försvinna ur appen innan jag kom fram, hann ta screen shot innan. Vad gör man inte för att avsluta dagen med lite Viltskav och en flaska Staropramen!
 

FFlash

Medlem
Hur var det med 12 minuters garanti, gäller den alla måltider eller bara räkmackan?
Har en 50 min connection och tänkte chansa lite :)
 

rosenstam

Medlem
35c7ed68d27f838457f7228898891f8b.jpg
blir nog en viltskav...
 

FFlash

Medlem
Hur var det med 12 minuters garanti, gäller den alla måltider eller bara räkmackan?
Har en 50 min connection och tänkte chansa lite :)

Svarar mig själv. Frågade och fick svar att garantin gäller endast i restaurangen men inte i loungen. Han var smart nog att ge räksalladen direkt från kylskåpet åt mig då jag påpekade jag hade brottom, även om det fanns mycket folk i loungen annars.
Räksalladen var dock under average. Skulle ha viljat beställa viltskav
 

rosenstam

Medlem
Svarar mig själv. Frågade och fick svar att garantin gäller endast i restaurangen men inte i loungen. Han var smart nog att ge räksalladen direkt från kylskåpet åt mig då jag påpekade jag hade brottom, även om det fanns mycket folk i loungen annars.
Räksalladen var dock under average. Skulle ha viljat beställa viltskav
Jag fick in viltskaven på fem minuter!!! Riktigt god, en gäst köpte med sig en matlåda hem.
 

Frigidus

Medlem
Var där runt 20 ikväll och det var som vanligt lugnt vid den tidpunkten. Bra service och väldigt god viltskav.
HA! Tyckte väl jag såg dig suddigt i bakgrunden på ett Instagraminlägg. Krug verkade funka bra till viltskaven.
Får ordna till att besöka den där Pontus nån gång men åker ju sällan via ARN. Förvisso nu på söndag em mot PEK, dock fel kort i plånboken.
 

moonroy

Medlem
b8dd627030809faba5636f93cff21a00.jpg

Två olika yoghurts så jag tycker det blir bättre. Men saknar ett äggalternativ. Det finns dock i SAS loungen om jag blir väldigt sugen.

Jag var också där i onsdags, men fick inte den där WAPNÖ. Blev lite besviken, trodde man skulle få "mer" att käka än en liten yoghurt och en liten fralla.
 
Toppen