Senaste nytt

One way award på Air France/KLM till USA?

Senator

Moderator
Jag betalade €350 för hela min resa senast i bränsle och skatter för 2x en-väg:
ARN-AMS-CUR
IAD-CDG-ARN

AIX, om jag minns rätt så blev min bokning hängande i systemen, så jag ringde och meddela att man skulle länka dessa. Dock var dessa WebAwards så man hade svårt om inte omöjligt att hantera detta då man skall enbart komma åt dessa på webben. Det kan vara så att eftersom min resa började i USA (den andra avslutades på Curacao med en separat bokning på AA emellan) att det var mindre problematisk.
 

Dr. Miles

Expert
Detta är ju en helt galet mycket i skatter och avgifter. Förstår inte hur dessa avgifter och skatter kan vara högre på "fria" biljetter än vanliga?

Det är Flying Blues sätt att lura sina loyala kunder...
det har diskuterats flitigt på FlyerTalk, men Air France/KLM verkar som de struntar i det hela, för det är deras affärsmodell.
 

sungtae

Medlem
Nu är ju inte Delta något jättebra alternativ i övrigt men om man bokar award exempelvis USA-Europa med FlyingBlue och Delta över Atlanten så stannar skatter och avgifter på 30-40 Euro per riktning, vilket väl är helt ok.
 

Dr. Miles

Expert
Nu är ju inte Delta något jättebra alternativ i övrigt men om man bokar award exempelvis USA-Europa med FlyingBlue och Delta över Atlanten så stannar skatter och avgifter på 30-40 Euro per riktning, vilket väl är helt ok.

Problemet är att Delta släpper lite awardplatser till partner flygbolags FFP i form av att de har tre award kategorier.
Endast Low kategori är tillgänglig för andra flygbolags FFP.
 
Toppen