Senaste nytt

Hur flyger jag billigt och får många poäng Stockholm-Shanghai?

Som överskriften lyder, hur ska jag flyga för att flyga billigt och samtidigt få ihop bra med poäng på en ekonomiflight ARN - Shanghai?
Mitt företag tillåter oss aldrig att flyga annat än ekonomiklass...
Flygresan bör ha sin början den 21:a Augusti för att ankomma Shanghai den 22:a på morgonen...
 

Dr. Miles

Expert
Det beror på:
  1. Vilket flygbolag du flyger med
  2. Vilken rutt du flyger
  3. Vilken bokningsklass din biljett är bokad

Om vi får mer info, kan vi svara mer konkret.
 

tourist

Medlem
@AHO: Jag tror att Stefan gärna vill att vi ska berätta hur han ska välja 1.-3. :)

@Stefan: Nu börjar det bli ganska nära avresa, så när du nu söker biljetter inom Star Alliance får du troligen upp biljetter som ger 100% intjäning, vilket är mycket bättre för dig och lite dyrare för din arbetsgivare. Längre resväg och fler byten ger fler poäng, men är ju också mycket jobbigare för en långresa i ekonomiklass, så det är ju en avvägning du själv får göra.
 
Resultatet av bokningen blev:
ARN - FRA bokningsklass M
FRA - PVG bokningsklass M
PVG - FRA bokningsklass G
FRA - ARN bokningsklass G
Alla flighter med LH

Hur tar jag reda på hur många EB poäng detta ger?
Går hemresan att uppgradera till businessclass med eurobonuspoäng?
 

henrik l

Medlem
Om du väljer British Airways får du ca 13 000 p ARN-LHR-PVG t&r på deras billiga biljetter. Ankomst ca 07.55. Du behöver t ex 60 000 p för en resa Skandinavien-USA t&r i economy. Priset varierar beroende på när du vill åka tillbaka. Åker du tillbaka söndagen därpå kostar det ca 7 600 kr. Åker du tillbaka tidigare brakar det iväg ordentligt.
 

MarcusC

Medlem
Resultatet av bokningen blev:
ARN - FRA bokningsklass M
FRA - PVG bokningsklass M
PVG - FRA bokningsklass G
FRA - ARN bokningsklass G
Alla flighter med LH

Hur tar jag reda på hur många EB poäng detta ger?
Går hemresan att uppgradera till businessclass med eurobonuspoäng?

Som jag tolkar star alliance upgrade award chart, så går det endast från uppgradera klasserna Y & B till Business dessvärre!

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/StarAlliance/Star-Alliance-upgrade-awards/
 
Toppen