Senaste nytt

Bangkok - Singapore, vilket flyg bäst business class?

Planerar en award-resa där ett inledande ben är BKK - SIN. Eftersom det långa benet därefter blir med Singapore Airlines (SQ), förhoppningsvis retro-fit:ade A380 till Zürich, har jag haft lite fundering på att testa Thai (TG) på första. Men jag vill ha lite input, är det någon gång på dagen TG eller SQ flyger med ett plan som inte har regional-business, utan long haul-konfigurerad? Eller någon som har en juste fräsch uppdaterad kabin? Är det någon flygplansmodell som ni hellre skulle åka med?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jumbooze

Medlem
Vid närmare eftertanke känns riskabelt att hänga bokningen på en flygplansmodell som kan bytas 10 gånger innan avgång... TG och SQ skiftar ju rätt friskt särskilt på korta distans så frågan är nog mer har du preferenser mellan SQ och TG ombord vad det avser mjukvara.
Min generella erfarenhet är att jag upplever SQ lite bättre än TG men uppskattar massagen mer.
 

Brandten

Medlem
Som jag skrev i min senaste rapport är det för mycket sawadeeeee kaa och lokala Thai-lunch-haket ombord tycker jag. Flighten är 1h 45min så vilket som lär ju fungera.

Vad laddar SQ med för mat från BKK? (ska googla meny om det finns).

Sen kan jag väl uppskatta TG's nya A350 med 1-2-1 mot SQ's äldre A330 med 2-2-2 på den här flighten.
 

palmen

Moderator
Singapore kör för tillfället 1 flight om dagen med B787-10 som har absolut senaste regional business som nästan är som longhaul business
Medlemsrecension: Singapore Airlines nya regional businessclass på Boeing 787-10 - BusinessClass.se

Jag skulle nog dock välja Thai för tillgång till lite massage i Bangkok. Där är det ju mer lotto vilket plan det blir, du kan ha en gammal 777 när du bokar men sen får åka med en 747 istället. Thai är ju kända för att ändra detta lite då och då
 
Får nog bli Thai. Får hålla tummarna att det automatiskt öppnas en plats till när jag bokar. Har två 241 med olika utgångsdatum och vi är tre personer, brukar vara två platser öppna men vad jag har hört så öppnas två nya automagiskt nästan på en gång om man bokar.
 
Toppen