Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

squeezen

Medlem
Hur ser det ut på SAS kontot när poängen kommer in? Det står något att det gäller hotell? Jag har inte fått för en stay i Januari, men har massa poster SAS shopping men förutsätter att hotel points ska synas tidigt?
 
Märkligt att så många fått vänta länge på poängen. Jag har bokat hotell ett flertal gånger och alltid fått poängen inom 7-10 dagar, förutom min allra första gång då det tog 3 veckor.
 

squeezen

Medlem
fortfarande inte fått poäng för en stay i Januari.
Ringde det nummer står uppe i högerhörnet på SAS - erbjudanden och rabatter på hotellbokning. Mer än hundratusentals hotell över hela världen

Personen verkade jobba på vanliga hotels.com och fattade ingenting och bad mig ringa numret till SAS, jag sade att detta nummer stod via sas versionen av hotels.com. En oändling slinga av vidare-skickningar och nya tel nummer gjorde att jag inte pallade mer.
Mailade Diamant supporten som svarade:
Hej Squeezen
Trevligt att höra från dig.

Om du bokar en eller flera hotellnätter genom vårt sammarbete med Hotels.com så tjänar du poäng ca. 6 veckor efter att du har bott på hotellet, forutsatt att du uppgav ditt EuroBonus nummer när du bokade.

Det är inte möjligt att registrera saknade poäng för dessa bokningar på efterhand.
Jag är ledsen om vi inte uppfyllde dina förväntningar den här gången men jag hoppas att vi kan göra det nästa gång.
Vill passa på och önska dig en bra dag.

Haha, ganska patetiskt svar. Jag svarade och bad dem återkomma med lösning istället...
 

Ninashka

Ny medlem
Är det någon som har erfarenhet av att boka hotellnätter under en kampanj och senare göra en ändring på bokningen (till exempel byta datum)? Får man fortfarande kampanjpoängen då?
 

ELOS

Medlem
Man måste vara extremt noggrann i namnet så¨väl förnamn som efternamn i bokningen måste matcha eurobonus profilen exakt - inkl. ev. mellanslag eller bindetecken.
Eurobonuskoden ska skrivas med prefix EB*111111111 dvs t.ex. EBG före
Då kommer det att funka.
De gånger jag inte fått poäng har jag av misstag inte haft mellanslag mellan förnamn och mellannamn eller råkat stava fel.
 
Toppen