Senaste nytt

Ett billigt sätt att förlänga livslängd av dina United Mileage Plus miles

Dr. Miles

Expert
Miles på United Mileage Plus är giltig 18 månader från sista transaktionsdatum. Om du inte flyger med Star Alliance flygbolag ofta, kan det hända att dina miles går ut.
Det finns några knep att rädda dina miles på ett billigt sätt. Här förklarar jag hur man gör.

Det finns ett liknande tråd för American Airlines AAdvantage.
http://www.businessclass.se/forum/t...änga-livslängd-på-dina-aadvantage-miles.6947/



1) Donera miles
Donate your miles

Det kostar ingenting i pengarna, utan bara några miles på kontot.
Du kan donera 500 miles (eller mer om du vill) till valfri organisation som United Mileage Plus samarberar med.​


2) Handla på Mileage Plus Shopping mall
Home Page - Shop Online at MileagePlus Shopping

T ex Walmart är med på Mileage Plus Shopping mall (1 miles per 1 USD) och de säljer värdebevis till diverse SIM kort för från 5 USD med e-mailleverans.
U.S. Cellular $5 (Email Delivery) - Walmart.com
Verizon Data Add-On $5 Card (Email Delivery) - Walmart.com
Virgin Mobile Custom $6.98 (Email Delivery) - Walmart.com

Apple Store är också med på Mileage Plus Shopping mall men jag vet inte om det fungerar när man har Apple konto i Europa.​
 

pep

Medlem
Tak for denne tråd!
Selv har jeg købt miles, det fornyer 18 måneders perioden igen. Man skal dog have øje for promotions, da Miles ofte kan købes til halv pris under promotions.
 
Jag har runt 25 000 miles som håller på att förfalla. Finns det något smidigt sätt att förlänga dessa på nu? Vill helst inte donera miles så att jag hamnar under 25 000, vilket är gränsen för att boka en biz-award inom Europa.

Någon som vet hur lång tid det tar att få in poängen från Walmart?
 
Toppen