Senaste nytt

Handelsbanken Platinum Priority Pass, aldrig debiterats för extra gäster

KRYSS

Medlem
Vi har Handelsbanken Platinum och har alltid blivit debiterad när vi använt PP för gäster. Så det verkar vara lite olika.
 
  • Gilla
Reactions: JAW

NiklasH

Ny medlem
Jag hade Handelsbanken Platinum för 5 år sedan och vart inte heller debiterad för gäster. Om jag minns rätt så stod det i villkoren att det ingick fri gäst men jag kan minnas fel. Nutid går det att lösa på Handelsbankens hemsida att det kostar 190 kr per besök för gäster.
 

inka

Medlem
Gällande extrakortet man kan skaffa till Handelsbanken Platinum, ingår det även ett ytterligare Priority Pass med inträde till lounge utan avgift så som huvudkortet?
 

t90tho

Medlem
Gällande extrakortet man kan skaffa till Handelsbanken Platinum, ingår det även ett ytterligare Priority Pass med inträde till lounge utan avgift så som huvudkortet?
Tyvärr inte.

Angående avgift för gäster:
På mitt konto dras det alltid, men ungefär 2 månader efter besök.
 

Jönsson

Medlem
Vet inte hur upplägget är på Handelsbanken men Nordea Platinum ger Priority Pass Standard Plus, dvs 10 fria besök. Vill man gästa dras två besök av de tio. Ett besök för dig och ett besök för din gäst. Du kan dock välja att betala 200kr för gästen.
Nordea Black däremot, ger Priority Pass Prestige och där är alla besök kostnadsfria för både kortägaren och för en gäst.
 

Bankiren

Medlem
Brukar man kunna få rabatterad årsavgift på Handelsbankens platinumkort? De är ju väldigt decentraliserade så det lär ju variera från kontor till kontor, men det hade ändå varit skoj att höra hur det brukar vara.
 
Toppen