Senaste nytt

Handelsbanken Platinum Priority Pass, aldrig debiterats för extra gäster

airborn

Medlem
Som SAS Platinum medlem använder jag oftast *A loungerna,men det finns tillfällen när jag flyger utanför alliansen eller med lågprisbolag som PP kortet är användbar. Till och med på Malmö Sturup tycker jag att BRA loungen är mycket trevligare än SAS Cafe loungen där man får riktig frukost och tidningar.

Men trots alla gånger som jag har haft gäster med mig har jag aldrig för extra gäst. Enligt villkoren kostar extra gäst ett fast pris på 190kr.

Vet inte om det är upp till den lokala banktjänstemannen att avgöra och de tar bort det eller om det är något fel i systemet, men jag har blivit positiv överraskad varenda gång. Har haft med mig gäster ca 7 tillfällen på olika lounger inom och utanför riket.

Vad är er erfarenhet av detta?
 

squeezen

Medlem
Som SAS Platinum medlem använder jag oftast *A loungerna,men det finns tillfällen när jag flyger utanför alliansen eller med lågprisbolag som PP kortet är användbar. Till och med på Malmö Sturup tycker jag att BRA loungen är mycket trevligare än SAS Cafe loungen där man får riktig frukost och tidningar.

Men trots alla gånger som jag har haft gäster med mig har jag aldrig för extra gäst. Enligt villkoren kostar extra gäst ett fast pris på 190kr.

Vet inte om det är upp till den lokala banktjänstemannen att avgöra och de tar bort det eller om det är något fel i systemet, men jag har blivit positiv överraskad varenda gång. Har haft med mig gäster ca 7 tillfällen på olika lounger inom och utanför riket.

Vad är er erfarenhet av detta?
När jag hade det var det lite random. Oftast inte att jag behövde betala men nån gång var det debiterat för gäst (aldrig på CPH).

Minns ej vart men hade sagt att 2/10 kostade.
 

palmen

Moderator
Tråden säger Handelsbanken Platinum men du skriver att du har SAS Platinum. Om det är Amex Platinum du syftar på så ingår det en gäst i det Priority Pass man får från Amex Platinum
 

squeezen

Medlem
obs, i mitt inlägg tolkade jag det som Handelsbankens platinum MASTERCARD (vilket kommer med PP).

Kan nog vara på sin plats med förtydligande @airborn vad du menar.
SAS Diamond (du säger SAS Platinum) detta är i vilket fall inte relevant då PP är helt fristående från SAS,

Amex Platinum med tillhörande PP eller HB Mastercard med tillhörande PP?
 

intuition

Medlem
Jag tolkar det som att han menar att när han inte anänder sin SAS status så använder han sitt PP som han har via HB plat.

För själva frågan kan jag säga att jag har blivit debiterad de 190kr för gäst, tex vid besök på Menzies på ARN.
 

Berglund

Medlem
Vad menar du med lokala banktjänstemannen? Loungepersonal?
Hos Handelsbanken får det lokala kontoret ganska mycket svängrum till att göra olika överenskommelser med dig som kund. Då kan din lokala bankman komma överens med dig om att man exempelvis bjuder på X antal besök/gäster eller att man bjuder på allt. Beroende på hur stor kund du är på kontoret. Handelsbankens kort kommer med en grundprislista men det är möjligt att förhandla kring denna med just din lokal banktjänsteman, precis som han skrev ovan.
 

airborn

Medlem

fick hjärnsläpp...alla dessa olika medlemskap,,,menar diamant :)

Vad menar du med lokala banktjänstemannen? Loungepersonal?

Handelsbanken har ju en ganska decentraliserad organisation. vet inte, men spekulerade i att om det är de som ska ta ställning om de ska debitera eller inte när räkningen från PP kommer. verkar konstigt annars att samma kort ska ha olika praxis (jmfr med AMEX, Diners etc) . Har en kollega som har samma kort men säger att han blir alltid debiterad.

obs, i mitt inlägg tolkade jag det som Handelsbankens platinum MASTERCARD (vilket kommer med PP).

Kan nog vara på sin plats med förtydligande @airborn vad du menar.
SAS Diamond (du säger SAS Platinum) detta är i vilket fall inte relevant då PP är helt fristående från SAS,

Amex Platinum med tillhörande PP eller HB Mastercard med tillhörande PP?


som sagt, min fråga gäller Handelsbanken Platinumkortet och PP och gäster... (det med SAS Diamant var egentligen helt orelevant, men skrev som bakgrundsinfo när man inte flyger inom staralliansen.)

Ursäkta att jag inte var tydlig

Hos Handelsbanken får det lokala kontoret ganska mycket svängrum till att göra olika överenskommelser med dig som kund. Då kan din lokala bankman komma överens med dig om att man exempelvis bjuder på X antal besök/gäster eller att man bjuder på allt. Beroende på hur stor kund du är på kontoret. Handelsbankens kort kommer med en grundprislista men det är möjligt att förhandla kring denna med just din lokal banktjänsteman, precis som han skrev ovan.


Ja, det är precis det jag undrar. kan jag ta med gäster för att jag är en bra kund och det har min banktjänsteman bestämt. Isåfall är det ju ganska intressant info att känna till nästa gång man förhandlar med banken för de som får betala.
 
Last edited by a moderator:
Toppen