Senaste nytt

Reservera säten med Singapore Airlines

Hej!

I december så är det dags för en resa till Hong Kong via Singapore med SQ. Mellan SIN-HKG-SIN flyger jag i Business med a380. Är det någon som vet om det går att reservera de platser som ligger längst fram i varje businesscabin? Alltså de platser som har lite bättre benutrymme än ett standardsäte så man slipper ligga i en "sne" position.
 
Har du redan bokat? Isåfall är det bara att plocka upp bokningen på Singapores sida och kolla.
Jag har bokat platserna längst fram i businesskabinen på Singapore, dock ej på en 380. Möjligtvis kan spädbarnssäng eller extra syrgasmasker ställa till det. Eller om någon annan redan har bokat platserna då såklart
 
Jag har bokat. På SQs hemsida är alla de främre platserna "not available" - även de som inte har en spädbarnssäng. Enligt expertflyger är det ingen som bokat de främre platserna ännu. Kan det vara så att det inte går att reservera de platserna om man är award-resenär? Jag har bokat 19D och 19F.

upload_2018-8-20_13-46-22.png
upload_2018-8-20_13-46-35.png
 

Canadien

Medlem
Det kan spela roll om man har Star Alliance Gold eller inte. Annars kan du prova en vecka innan avresa och se om de öppnat dem då, samt 72h innan avresa brukar vara bra att kolla också.
 
Det beror nog lite på vilken configuration planet har.
På vår SIN-DPS (A330-300) i Business ser det ut såhär, varav jag har 11 A+C

Visa bifogad bild 78878
Jag ser att om jag väljer bort dessa platser jag har i dagsläget kan jag ej välja den ena igen (11 C - Bassinet). Jag fick denna seating av Tallin, så kanske att dom har andra behörigheter. Vi reser inte med barn och är inte Star Alliance Gold.
 

Trafalgar

Medlem
Samma sak hände mig. Tallin bokade in mig på bulkhead rad med extra benutrymme när jag bokade biljetten. Jag ändrade dessa själv på Singapores hemsida. När jag sedan ångrade mig gick det inte att boka tillbaks till (i mitt fall) rad 11 och 19.
Tallin kunde inte heller ändra utan sa att det var reserverat av SQ. Om du får annat besked så att det går att boka om så är det bra
 

filip23

Medlem
Mailade faktiskt själv om det häromdagen, då jag försökte blocka samma säten på SQ till SIN.

Fick detta svar av SQ

"Thank you for your email.


I am sorry, but unfortunately we are unable to assist you.


Row 11 is held for the airport only and we are not able to take these seats.


Row 19 is bassinet seats and are hold for passenger with infant.


You are of course able to request upon check in.


We wish you a nice flights in June 2019 and we look forward welcoming you onboard"



Best Regards,

xxxxx
 
Toppen