Senaste nytt

Val av allians för resa över pölen...

ALU

Medlem
Jag och en kollega åker till Washington i oktober, med ytterligare några stopp bla Minneapolis och New York vilket också innebär US inrikes.

Jag är OW Sapphire och vill förstås åka BA eller liknande. Min kollega vill åka *A, inte för att han har status där utan för att han har några få poäng och inte alls är medlem i något annat program (Nybörjare... ;)) Om vi åker med *A kan det innebära Lufthansa vilket jag inte har något emot, även om jag inte provat deras Businessprodukt.

Hur står sig LH business mot BA? Om det är en bättre upplevelse kanske jag ska böja mig och kreditera till *A istället för att jaga OW poäng. Reser vi via Frankfurt blir ju själva resan något längre också... :)

Tack!
 

JensE

Medlem
Det är väl bara att pitcha pointbooster för kollegan. 40k extra för en C ToR.
Säkert mer än vad han har på *A :)
 

Palazzi

Medlem
Får man fråga varför just LH är det som står som alternativ? LX känns ju spontant trevligare, men du kanske vill testa specifikt LH...? :)
 

agehall

Medlem
Det är inget fel på LHs businessprodukt. Jag testade den så sent som igår. :) Det är inget exceptionellt med den, men den gör sitt jobb, dvs tar dig dit du ska relativt bekvämt.

Men är det inte bättre att du sätter ner foten och släpar med din kollega på BA? Det låter ju som att han behöver utbildas och även om jag är *A-älskare så tror jag att ni får en bättre produkt hos BA och om ingen av er har status på *A så tycker jag valet blir ännu enklare...
 

A380*G

Medlem
Själv så hade jag kollat upp med besöksmottagaren när vi ska vara på plats. Sen hade jag bokat precis enligt mina egna preferenser. Efter det hade det varit upp till min kollega vad han/hon hade valt för rutt. :)

För övrigt kan det vara trevligt att prova B748i om ni inte gjort det. Kanske även en upgrade till F i nosen?
 

Senator

Moderator
Det finns en fördel med Star Alliance JV över AA/BA/IB just i situationer som du beskriver ALU. Star Alliance Joint Venture har med sin Z-klass (fare basis: ZRCSEW) möjlighet att erbjuda två stopovers i USA.

T.ex. så åker man
ARN-IAD/DCA (stopover)
DCA/IAD-MSP (stopover)
MSP-ARN

Ligger på runt 23,000 gissar jag. Tyvärr finns inte detta med BA/IB/AA
 

ALU

Medlem
Det är inget fel på LHs businessprodukt. Jag testade den så sent som igår. :) Det är inget exceptionellt med den, men den gör sitt jobb, dvs tar dig dit du ska relativt bekvämt.

Men är det inte bättre att du sätter ner foten och släpar med din kollega på BA? Det låter ju som att han behöver utbildas och även om jag är *A-älskare så tror jag att ni får en bättre produkt hos BA och om ingen av er har status på *A så tycker jag valet blir ännu enklare...

Foten är nedsatt. Det blev BA och det var inte speciellt att övertyga kollegan om att pointboostern gynnar honom mer än hans fåtal *A poäng. Inser att jag efter vinterns resa till Sydney dessutom kvalificerar in som BA silver och håller igång min OW status. Med ett gäng Avios på banken.

Ser fram emot det här.
 
Toppen