Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Fick just mitt kort. Pratade med kundtjänst om ett ärende och av någon anledning ställde jag frågan vilket eurobonus konto kortet var knutet till. Visade sig att de hade registrerat ett annat nummer (tagit ut ett nytt eurobonus nummer). Någon som varit med om detta? Någon som ändrat på överföringen till ett annat eurobonus konto? Om ja, orsakade det framtida problem?

Jag har två vänner som haft samma problem. Kundtjänst ändrade helt enkelt bara till deras andra konto så var problemet löst.
 
Fick just mitt kort. Pratade med kundtjänst om ett ärende och av någon anledning ställde jag frågan vilket eurobonus konto kortet var knutet till. Visade sig att de hade registrerat ett annat nummer (tagit ut ett nytt eurobonus nummer). Någon som varit med om detta? Någon som ändrat på överföringen till ett annat eurobonus konto? Om ja, orsakade det framtida problem?

Kan man se vilket EB nummer som är registrerat utan att ringa ? Fick mitt Elite för 7-10 dagar sen och inte sett status poängen ännu, sen kanske jag är lite ivrig nu...
 

gneken

Medlem
Fick just mitt kort. Pratade med kundtjänst om ett ärende och av någon anledning ställde jag frågan vilket eurobonus konto kortet var knutet till. Visade sig att de hade registrerat ett annat nummer (tagit ut ett nytt eurobonus nummer). Någon som varit med om detta? Någon som ändrat på överföringen till ett annat eurobonus konto? Om ja, orsakade det framtida problem?
Kollega hade det problemet men upptäckte inte problemet förens efter två månader.
Amex såg till att allt hamnade på rätt konto i efterhand :)
 
Jag hade samma problem med mitt Elite kort. Var kopplat i ca 2 månader till fel (ett nytt) EB konto. Undrade varför det tog så lång tid att få poäng, men tänkte inte så mycket på det. På den tredje fakturan började jag kolla närmare, och noterade då att fel EB konto är reggat. Samtal till Amex kundtjänst, öppna ett ärende och tre veckor senare är problemet åtgärdat och poängen flyttade över till mitt EB konto.
 

agehall

Medlem
Fick just mitt kort. Pratade med kundtjänst om ett ärende och av någon anledning ställde jag frågan vilket eurobonus konto kortet var knutet till. Visade sig att de hade registrerat ett annat nummer (tagit ut ett nytt eurobonus nummer). Någon som varit med om detta? Någon som ändrat på överföringen till ett annat eurobonus konto? Om ja, orsakade det framtida problem?
Om du läser tråden kommer du att se att det inte varit ett helt ovanligt problem.
 
Personliga påhopp är inte så klädsamt, ta det privat istället. God ton vinner vi alla på i längden.

Men jag kan hålla med agehall, läs trådarna först och sen om man inte hittar sitt svar, så är frågan fri.

Kan berätta att när jag var helt ny här, så satt jag i nästan ett halvår och läste tråd efter tråd.
”Vågade” knappt fråga om vad saker och ting betydde, men skam den som ger sig. Fattar troligtvis bara en bråkdel fortf, men känner att trägen vinner.
 
Toppen