Senaste nytt

Semilive: Stockholm - Singapore

palmen

Moderator
Finskor för att jag ska flyga F eller sköna skor så jag kan loungehoppa lite = många steg!?

Faktiskt en riktig fråga: Hur tänker ni eller har ni ett par snygga sköna?
148a56716cf2ae7502e3c9f2726ef9f0.jpg
Jag åker oftast i bekväma skor och klär sällan upp mig för att flyga.
Sköna skor som ser OK ut, jeans och skjorta duger bra enligt mig. Sköna skor behöver ju inte vara "löparskor" eller liknande utan kan ju vara "finare" också.

Loungehoppa i Singapore behöver du inte bry dig om, bara parkera i Private Room och sen kanske ta en titt ut i loungen man går igenom (tror det är First för andra resenärer inom Star Alliance)
 

Taggen

Medlem
Finskor för att jag ska flyga F eller sköna skor så jag kan loungehoppa lite = många steg!?

Faktiskt en riktig fråga: Hur tänker ni eller har ni ett par snygga sköna?

Skit i finskorna, får man inte tofflor ändå på planet? Att lukten är ok är dock ett måste för medpassagerarnas skull så ta inte dina gym-skor kanske. Ta med dig en gammal Lufthansa F-pyjamas om du har eller man kanske får pyjamas på SQ?
 

palmen

Moderator
Skit i finskorna, får man inte tofflor ändå på planet? Att lukten är ok är dock ett måste för medpassagerarnas skull så ta inte dina gym-skor kanske. Ta med dig en gammal Lufthansa F-pyjamas om du har eller man kanske får pyjamas på SQ?
Man får pyjamas på SQ, det är ju nattflight åt båda hållen.
 

Brandten

Medlem
Skit i finskorna, får man inte tofflor ändå på planet? Att lukten är ok är dock ett måste för medpassagerarnas skull så ta inte dina gym-skor kanske. Ta med dig en gammal Lufthansa F-pyjamas om du har eller man kanske får pyjamas på SQ?
Såg det för sent! Haha skulle absolut tagit med LH pyjamas.
 

Brandten

Medlem
På Arlanda nu.

Tänkte öka mina felmarginaler (eller något) med tanke på SAS strul till just LHR senaste tiden så bad om att få plats på SK527 kl1525 istället för bokade SK1523 kl1615.

Var så sent vid incheck så måste fråga vid gate. Går med raska steg mot F59 nu men ser att den är försenad till kl1540.

Försöka få plats och komma iväg tidigare än kl1615 eller riskera att den blir ytterligare försenad och går EFTER ursprungliga SK1523!?
 

Canadien

Medlem
På Arlanda nu.

Tänkte öka mina felmarginaler (eller något) med tanke på SAS strul till just LHR senaste tiden så bad om att få plats på SK527 kl1525 istället för bokade SK1523 kl1615.

Var så sent vid incheck så måste fråga vid gate. Går med raska steg mot F59 nu men ser att den är försenad till kl1540.

Försöka få plats och komma iväg tidigare än kl1615 eller riskera att den blir ytterligare försenad och går EFTER ursprungliga SK1523!?
Den är lagd med OY-KAM som precis landade 45 min försenad från Köpenhamn, 15:40 tror jag inte håller men till 16 borde den gå iväg.
 

Brandten

Medlem
Gate F59 är just nu upptagen med SK963 (LN-RKU) som inte kommit iväg ännu. Hade gärna vetat bokningsläget på SK527 och SK1523.
Någon kanske är såpass lite bokad att man ställer in den andra flighten och flyttar pax?
 
Toppen